Reacția neașteptă a lui Alexandru Rafila cu privire la noile restricții din România. Cu ce măsură nu este de acord

de: Rosu Ioana
06 11. 2020

Reprezentantul României la OMS se arată mulțumit de noile măsuri de restricție adoptate de autorități pentru următoarele 30 de zile. Cu toate acestea, Alexandru Rafila pare a fi în dezacord cu una dintre acestea, afirmând că va avea efecte negative asupra societății.

România, bilanț negru al cazurilor de COVID-19

Țara noastră travesează una dintre cele mai dificile perioade de la începutul pandemiei. Explozia numărului de îmbolnăviri cauzate de noul coronavirus pune asediu pe întreg sistemul sanitar, aducându-l din ce în ce mai aproape de colaps.

În ultimele 24 de ore, în România au fost înregistrate 10.260 de cazuri noi de COVID și 123 de decese, în timp ce medicii strigă disperați din cauza spitalelor supraaglomerate.

Medicii cer ajutor disperat

În urma noilor restricții anunțate de autorități, medicul Alexandru Rafila consideră că „era timpul”, dat fiind contextul nefavorabil existent. Acesta consideră corecte restricțiile circulației în timpul nopții, cât și decalarea programului de lucru în instituții.

“Era timpul să fie luate anumite măsuri, asta este pentru toată lumea foarte clar, având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice, numărul mare de cazuri noi şi mai ales ocuparea secţiilor de Terapie Intensivă, creşterea numărului de decese, care în mod evident sunt preocupante şi cu siguranţă, acest trend crescător va continua şi în perioada următoare, pentru că măsurile nu îşi pot face efectul imediat”, a declarat acesta cu puțin timp în urmă.

De ce nu este de acord medicul Rafila cu trecerea școlilor în online

Cu privire la închiderea școlilor și trecere în mediul online, reprezentantul României la OMS consideră că este o măsură care va afecta actuala și noile generații, nefiind foarte eficientă pentru a forma cunoștințe solide.

“Vor fi consecinte asupra acestei generatii, mai ales ca scoala exclusiv online nu ofera suficiente elemente si pentru invatare si pentru dezvoltare”, a dezvăluit recent, Rafila.

În urmă cu două luni, profesorul Rafila menținea același efect pe care școala online îl poate avea asupra copiilor, reducându-le puterea de adaptare în societate.

„Lucrurile trebuie făcute astfel încât să se evite. Îndepărtarea de şcoală timp îndelungat poate să ducă la modificări comportamentale, poate să diminueze capacitatea de integrare socială a acestor copii atunci când vor creşte.

Şcoala este locul în care copiii îşi formează personalitatea, nu dobândesc doar cunoştinţe. Boala se poate transmite în mediul şcolar dar copiii fac forme uşoare ale bolii, sau fac forme pe care le numim inaparente, adică sunt asimptomatici, şi atunci grija cea mare trebuie acordată copiilor din categorii speciale, care au anumite afecţiuni, sau cadrelor didactice care au anumite boli cronice.

Şcoala online trebuie să fie complementară activităţilor de şcoală clasică, ce presupune interacţiunea între copii, interacţiunea acestora cu educatorii lor, cu învăţătorii sau cu profesorii”, a declarat Alexandru Rafila, potrivit Mediafax.