Proiect: viteza maximă cu care se poate circula în localitate, 30 km/h. Șoferii ar putea primi o lovitură cruntă
Actualul Ministru al Sănătății, Victor Costache, în cadrul unei conferințe de presă, dată sâmbătă la Iași, a anunțat că pe agenda de lucru a Guvernului, s-ar afla un proiect prin care s-ar dori să se aducă un amendament la legsilația circulației pe drumurile din România.
Proiect: viteza maximă cu care se poate circula în localitate, 30 km/h
Victor Costache, a declarat sâmbătă la Iași că în cadrul guvernului s-ar lucra la o măsură de reducere a vitezei legale în localități la 30 km/oră, spunând „dacă pot da din casă (…) soluție la care lucrează colegii, dar nu o să fie populară și o să ne certați”. Dezvăluirea acestui proiect conform căreia se intenţionează limitarea vitezei maxime din localitate la 30 de km/h, a fost dezmințită ulterior de ministrul Mediului, Costel Alexe, care a negat că s-ar fi luat în discuție vreodată acest proiect.
„Dacă pot da din casă (…) soluţie la care lucrează colegii, dar nu o să fie populară şi o să ne certaţi. Este o soluţie care s-a adoptat la nivel european. Primul lucru pe care îl faci, limitezi viteza, se limitează la 30 la oră. Dar, probabil, colegul meu nu a vrut să vă spună ca să nu îl certaţi prea tare.”
Șoferii ar putea primi o lovitură cruntă
Dacă într-adevăr acest proiect există pe agenda de lucru a Guvernului, acest amendament ar da peste cap circulația pe drumurile din România și, conform specialiștilor din domeniu, ardamultă bătaie de cap celor de la Rutieră. Conform legii în vigoare, limita maximă de viteză în localitate, prevăzută de Codul Rutier, este de 50 de km/h, astfel că, dacă s-ar adopta o astfel de măsură de genul celei anunțate de Costache ar avea consecințe importante, după cum urmează:
- distanțele mari pe care le-ar parcurge autovehiculele sau camioanele pe o infrastructură și așa deficitară, ar avea nevoie de și mai mult timp;
- pe plan economic, transportatorii ar fi, de asemenea, afectați;
- în marile orașe, „coada în trafic” ar deveni „literă de lege”.
- în cazul în care polițiștii rutieri ar monitoriza la sânge aplicarea unei astfel de decizii, este probabil ca numărul de amenzi să crească spectaculos.
Spre exemplu, șefii de la producătorul de automobile Dacia se plâng, de mai mulți ani, că nu au la dispoziție Autostrada Pitești-Sibiu și că transportul mașinilor noi la export, prin Nădlac, durează foarte mult. Implementarea măsurii anunțate de Costache ar face ca drumul acesta să dureze și mai mult.
Și așa confruntați cu blocaje și aglomerație, șoferii din București, de exemplu, ar putea fi pasibili de amendă la orice apăsare pe pedala de accelerație. Mulți și-ar putea pune întrebarea dacă mai merită să aibă mașină.