Primăria Capitalei, reclame de milioane de euro: gestul lui Firea care îți taie respirația
Scandalul din PSD și moțiunea de cenzură aproape că te-au făcut să uiți investițiile prostești ale primăriei Capitalei. Este incredibil câți bani cheltuie Firea pe reclame, în loc să rezolve o problemă.
Poate pare absurd când te gândești că primăria Capitalei aruncă milioane de euro în fiecare an pe reclame. Pe de ală parte, Gabriela Firea este obișnuită cu astfel de referințe financiare, având în vedere milioanele donate din partea Primăriei București pentru Catedrala Neamului.
Trecând însă peste subiectul catedralei, sumele aruncate de Gabriela Firea pe marketing și publicitate îți taie respirația. Dacă iei în calcul faptul că vorbim de o instituție care nu mai are nevoie de nicio prezentare, întregul set de circumtanțe este cu atât mai ciudat. Aproape că strigă a combinații și permutări. Înainte să aruncăm însă cu vină, cel mai important detaliu constă în valoarea contractelor, aproxmativ 2 milioane de euro.
Conform comunicatului de presă eliberat de instituția primăriei, banii de mai sus ajută la realizarea diverselor promisiuni electorale. Mai precis, sunt meniți pentru programul de consolidare al Administrației Spitalelor și Serviciilor Capitalei. Acel document de tip contract-cadru vizează perioada august 2019 – decembrie 2021. Partea SF a întregii ecuații este că, în acest timp, ar trebui să fie cheltuiți 4.820.822,90 lei fără TVA pentru promovarea activității Administrației Spitalelor (ASSMB). La acea cifră absurdă se adaugă cheltuială adițională 3,2 milioane de lei pentru promovarea activității Administrației Municipale pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic Ridicat. Toate licitațiile sau achizițiile directe pentru sumele de mai sus au fost dobândite prin intermediul Companiei Municipale de Publicitate și Afișaj Bucureși.
”Campaniile de promovare personalizate ale ASSMB au că scop atingerea obiectivelor proiectelor aprobate de către Consiliul General al Municipiului București, prin informarea cât mai eficientă a potențialilor beneficiari asupra activității derulate de Primăria Capitalei, prin A.S.S.M.B, în domeniul sănătății. Campaniile de promovare personalizate se desfășoară în perioada august 2019 – decembrie 2021, perioada de derulare a Acordului Cadru”, se arată în comunicatul remis către Hotnews pe marginea cheluielilor de marketing și publicitate.
”Planul media a fost întocmit de către Compania Municipală de Publicitate și Afișaj București S.A, operator economic autorizat în conformitate cu legislația în vigoare să desfășoare activitățile ce au făcut obiectul achiziției, în conformitate cu cerințele impuse de autoritatea contractantă în documentația procedurii de achiziție”, au adăugat oficialii lui Firea, când au fost întrebați despre legalitatea investițiilor.
Printre altele, Contractul vizează: realizarea spotului TV și promovarea acestuia pe minim 7 posturi TV ( ProTV, Antena 1, Antena 3, Kanal D, România TV, B1 TV, Realitatea TV, Digi 24), promovarea radio – difuzarea spotului radio pe minim 8 stații radio (Radio România Actualități, Digi FM, Kiss FM, Magic FM, Europa FM, Smart Radio, Radio Guerrilla, Radio ZU), promovarea online și difuzarea spotului în mediul online, minim 11 site-uri (www.adevărul.ro,www.digi24.ro , www.a1.ro,www.antena3.ro , www.stiripesurse.ro , www.psnews.ro , www.cancan.ro,www.prosport.ro , www.ciao.ro , www.dcnews.ro,www.digisport.ro ).
Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic a contractat și ea servicii de creație și producție a unui spot de promovare, informare și conștientizare, dar și servicii de promovare în mass-media, TV și online.