Prima fabrică de trăsuri din România. Clădirea din București este încă în picioare și este o bijuterie. Ai trecut de multe ori pe lângă ea
Prima invenție importantă a omenirii a fost roata. Ulterior, ca mijloc de transport aveau să apară trăsurile peste tot în Europa, iar România nu vea să facă excepție, astfel că apare prima fabrică de trăsuri din România, iar clădirea din București este încă în picioare și este o bijuterie, dar istoria celebrelor trăsuri datează din timpuri străvechi.
Istoria celebrelor trăsuri datează din timpuri străvechi
Primele trăsuri datează din cele mai vechi timpuri. Modele cu două roți trase de animale datează din perioada 3000-2500 î.Hr. și aveau să fie descoperite în civilizațiile antice din valea Indusului de la Harappa, Mohenjo Daro și Chanhu.
Următorul pas în evoluția trăsurii a fost carul, o căruță cu două roți concepută pentru a transporta până la două persoane în picioare. Se crede că în Mesopotamia, carele au fost folosite încă din anul 1900 î.Hr. În Egiptul Antic, carele erau folosite în principal pentru război sau vânătoare și puteau fi trase de unul sau doi cai.
Carul a fost revoluționar și eficient, deoarece putea duce războinicii la luptă rapid și avea un avantaj față de soldații pe jos. Mai târziu, romanii antici au folosit căruțe cu 4 roți pentru a transporta oameni, bunuri și provizii. Acesta se crede că romanii antici au făcut o inovație importantă.
Aceștia au făcut căruțele mai confortabile pentru călăreți suspendând partea de tip cutie a căruței, în care stăteau oamenii, deasupra axelor roților cu lanțuri sau curele de piele.
Prima fabrică de trăsuri din România
În Evul Mediu, în Europa, căruțele erau încă foarte asemănătoare cu cele folosite de romani. Până în anii 1400 d.Hr., au fost dezvoltate trăsuri de tip mai modern, inclusiv trăsura, care avea o cabină închisă cu uși laterale. În anii 1800, existau zeci de tipuri diferite de trăsuri cu scopuri diferite.
După marea industrializare, inclusiv în această micuță țăar est-europeană aveau să apară trăsuri elegante, în care marii boieri, precum și cei care conduceau frâiele celor trei principate.
La finalul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, în România existau deja un număr important de trăsuri, dar majoritatea erau importante din Austria, Germania și chiar din Franța.
Astfel că în 1899, un industriaș de origine germană, pe numele său Hermann Rieber, ia decizia de a construi pe strada Romulus, la numerele 15-17, prima fabrică de trăsuri din România, după ce achiziționa în 1896 întreaga proprietate de la anume Eufrosina Bucilor, cu mult timp înaintea apariției primei mașini construite în România.
Clădirea din București este încă în picioare și este o bijuterie
Clădirea avea să adăpostească casa înc are industriașul va locui, precum și viitoarea hală de producție a trăsurilor, iar după venirea Regelui Carol I pe tronul României, industriașul german devenea oficial Furnizor al Casei Regale.
Construită în stil neogotic, de altfel des întâlnit la acea vreme, clădirea din București este încă în picioare și este o bijuterie, având semnătura unui arhitect celebru al vremii, Siegfried Kofczinsky, același arhitect care avea să construiască și celebrul Carul cu bere.
După începerea Celui De-al Doilea Război Mondial avea să devină și prima reprezentanță Mercedes, sub numele de „Marele Autogarage si Fabrica de Trasuri Hermann I. Rieber”.
Au existat și câteva mărturii despre Hermann Rieber și prima fabrică de trăsuri din România, în care se spunea că „Acum 120 de ani, Rieber căpătase deja faimă; în octombrie 1896, o gazetă din București anunța că Partenie, episcopul Dunării de Jos, în speranța câ va fi ales Mitropolit Primat, a comandat la caretașul din strada Mântuleasa o caretă luxoasă, căptușită cu atlas albastru și având pe amândouă laturile coroana Mitropolitană”.