Prima companie aeriană românească pusă la pământ de criză! 90% dintre angajați sunt în șomaj tehnic
Criza economică cauzată de pandemia de COVID-19 a afectat întreaga economie românească, cât și multe companii din toate sectoarele. Printre acestea se numără compania aeriană Blue Air cu 90% dintre angajați în șomaj tehnic.
Strigăt de ajutor: Blue Air are nevoie de un suport financiar pentru a rezista pe piața românească
Pentru a depăși această criză majoră, compania Blue Air are nevoie de un suport financiar de 60 de milioane de euro, potrivit CEO-ului companiei, Oana Petrescu.
În ciuda ajutorului oferit de Guvern pentru plata șomajului tehnic din cadrul companiilor afectate de criză, Blue Air are nevoie urgentă de acest sprijin pentru ca lucrurile să reintre pe făgașul normal la finalul acestei perioade.
“La acest moment şi pe baza informaţiilor pe care le avem referitoare la evoluţia acestei crize, estimăm o nevoie de 40 – 60 milioane euro pentru a continua să ne păstrăm cota de piaţă la nivelul de dinainte de criză”, a declarat Oana Petrescu pentru Mediafax.
În prezent, peste 90% din angajați se află în șomaj tehnic
Situația este alarmantă în condițiile în care, în lipsa acestui sprijin, compania Blue Air va intra în insolvență, pierzând totodată investițiile de 80 de milioane de euro făcute în perioada 2016 -2018. Acest lucru ar fi posibil dacă rutele operate de Blue Air vor fi preluate de operatorii străini, odată cu reînceperea zborurilor.
“Doar aşa putem continua să zburăm şi să menţinem un nivel de încasări minimal care să facă posibilă plata salariilor colegilor noştri şi a costurilor absolut esenţiale – şi astfel să câştigăm timp până la finalizarea analizei dosarului nostru de credit de salvare depus luna trecută la Guvern.
Fără acest credit, toate eforturile noastre de a salva această companie emblematică pentru aviaţia românească vor fi fost inutile”, a adăugat aceasta.
Deşi majoritatea angajaţilor sunt în şomaj, piloţii Blue Air pot zbura prin rotaţie în cadrul puţinelor curse operate încă de companie, pentru a-şi putea păstra licenţa de zbor.
La data de azi, peste 90% din colegii mei sunt in somaj tehnic. (…) Colegii mei de la zbor au pus în funcţiune un mecanism care sa dea posibilitatea sa zboare tuturor piloţilor doritori, prin rotaţie”, a explicat CEO-ul Blue Air.
În prezent, Blue Air nu mai operează nicio cursă regulate, însă compania a lansat o serie de curse „la cerere”.