Postul TV care intră în grila de programe de știri pe Digi RCS RDS. Mutare de ultim moment pe piața media

Postul TV care intră în grila de programe de știri pe Digi RCS RDS. Mutare de ultim moment pe piața media
Postul TV care intra in grila de programe Digi RCS RDS. Mutare de ultim moment pe piata media

Veste importantă pentru clienții Digi RCS RDS. Grupul media ar fi depus, deja, la CNA felul în care vor aranja posturile de televiziune în grila de programe. Potrivit reprezentanților companiei, canalele vor fi ordonate pe zone tematice unice. Iată cum vor fi aranjate posturile pentru abonaţii Digi.

Ce post TV intră în grila de știri pe Digi

Oficialii de la Digi RCS RDS au anunțat cum vor muta programele TV în noua lor grilă, după o perioadă în care posturi precum Aleph News ar fi acuzat operatorul că sunt poziționate abia la coada grilei.

Conform celor de la Pagina de Media, oficialii operatorului de cablu au declarat că ar fi vorba de un număr mai mare de posturi ce fac parte din aceeaşi categorie. Oficialii Digi RCS RDS susțin că ar fi pus canalele mari, în faţă, iar pe cele mici, mai în spate. În urma conflictului dintre cele două societăți, operatorul de cablu ar fi primit sancțiuni financiare.

Potrivit noii legi a audiovizualului din 2021, operatorii trebuie să organizeze posturile pe „grupuri tematice unice”. Până acum, Digi a amânat rearanjarea, invocând în faţa CNA motive „tehnice”, scrie sursa citată.

În prima parte a grilei Digi pe Bucureşti vor fi poziționate posturile de sport, apoi, cele 21 de canal generaliste, urmate de 14 televiziuni de ştiri româneşti şi internaţionale. La final, românii se vor putea uita la filme şi documentare.

Citește și Apar două televiziuni noi în România. Ce vor putea vedea românii la TV din luna noiembrie

Cum vor fi aranjate posturile în noua grilă DIGI

Această mutare va avea loc în următoarele săptămâni. Consiliul Naţional al Audiovizualului urmează să demareze controale pentru a verifica situaţia după 1 noiembrie.

Iată cum vor fi programate posturile în grila digitală în Capitală și în județele Ilfov, Dâmboviţa, Clălăraşi, Giurgiu şi Prahova:

  • 1-10: Programe de sport (zece posturi, plus un post „pentru bărbaţi”)
  • 12-31: Programe generaliste (21 de posturi)
  • 32-35: Posturile de ştiri (14 canale, româneşti şi internaţionale)
  • 46-47: Două posturi de femei
  • 48-68: Posturi de filme (21 de canale)
  • 70-82: Televiziuni pentru copii (13 canale)
  • 83-101: Documentare (21 de posturi)
  • 102-103: Posturi lifestyle
  • 104-109: Programe din categoria religios, cultural, educaţie
  • 110-124: Posturi muzicale (15 canale)
  • 125-130: Folclor, divertisment folcloric, etnografie, culural folcloric, manele (6 televiziuni)

Urmează un post din categoria Business (131), unul „Italofon” (132), un canal de design şi arhitectură (133), un post medical (134), unul de publicistică (135), de agricultură (136) şi unul pentru pescuit şi vânătoare.

Ultimele posturi ale grilei sunt cele de turism, cinci canale dedicate minorităţilor şi opt posturi locale sau regionale.

Citește și Amendă imensă pentru trustul Antenelor. Ce s-a întâmplat în emisiunea Mirelei Vaida