Planuri noi pentru decongestionarea traficului în Cluj-Napoca. Ce propune arhitectul-șef al județului
Traficul în orașele mari devine un adevărat coșmar pentru șoferi, dar și pentru pietoni, care sunt afectați de poluare. Arhitectul-șef al județului Cluj vine cu o propunere nouă în România pentru decongestionarea traficului.
Mașinile vor fi scoase din zona metropolitană
Claudiu Salanta, arhitectul șef al județului Cluj, propune care următoarea planificare urbană a Clujului să cuprindă decongestionarea traficului în zona metropolitană a județului. La astfel de practici au parcurs și orașe mari din Europa precum Barcelona și Paris, după modelul Groningen.
„Barcelona își propune să scadă cu 60% suprafața din oraș destinată transportului rutier. Orașul are nevoie de soluții la transportul individual și putem să învățăm, să analizăm, să testăm ce anume s-ar potrivi și orașului nostru.
Cum ar fi să apară studii de mobilitate care să permită construirea în zonele care au cele mai bune legături cu transportul public sau studii de mobilitate care să propună extinderi ale rețelelor publice de transport sau extinderi / conexiuni cu rețeaua de transport velo? Cum ar fi să discutăm despre studii de mobilitate, în care discutam despre deplasarea persoanelor/rezidenților și nu despre studii de trafic, in care discutam doar despre mașini?
Dacă ne concentrăm pe trafic o să discutăm mereu doar despre mașini. Mașinile nu au nevoie de deplasare, ci oamenii au nevoie!”, a scris Claudiu Salanta pe pagina sa de Facebook.
Investițiile făcute de Primăria București în sistemul inteligent de management al traficului
Anul acesta, Primăria Capitalei a investit doar 10 milioane de lei pentru extindere sistemului inteligent de management al traficului. Suma nu acoperă în totalitate toate investițiile propuse, însă se pot aloca alte sume de bani în plus la rectificare.
”În anul 2022, Administrația Străzilor București urmează să finalizeze lucrările de investiții demarate în anul 2021. De asemenea, va demara lucrările de integrare în sistemul BTMS a intersecțiilor de pe Bd. Camil Ressu – Bd. Theodor Pallady. Aceste lucrări vor fi executate în funcție de bugetul aprobat. Valoarea estimată a lucrărilor de modernizare a BTMS pentru anul 2022 este de 16.444.441 lei cu TVA inclus.
De asemenea, sunt în curs de execuție lucrările de semaforizare pentru șase noi intersecții pe Bd. Timisoara și alte două pe Bd. Camil Ressu x str. Ilioara și Bd. Theodor Pallady x str. Jean Steriade, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, acestea să fie integrate în BTMS. Valoarea estimată a lucrărilor pentru noile investiții în BTMS în anul 2022 este de 4.971,473 lei cu TVA inclus”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
În anul 2021 s-au investit 4,1 milioane de lei, în anul 2020 s-au investit 10 milioane de lei, iar în anul 2019 s-au investit 7,5 milioane de lei în sistemul inteligent de management al traficului.