Pericolul major pentru clienții Lidl și Kaufland. Ce au pățit foarte mulți oameni, mare atenție

de: Ștefan R. Apostol
28 10. 2022

Un număr din ce în ce mai mare din clienții Lidl și Kaufland reclamă tot felul de probleme. Aestea au apărut atât în România, cât și în celelalte state europene un retailerii sunt prezenți. Cele mai recente informații aduc în prim plan e-mailurile de phishing.

E-mailurile de phishing, pericolul major pentru clienții Lidl și Kaufland

Concursurile false și e-mailurile de phishing devin din ce în ce mai frecvente pe internet. Giganții din industria alimentară, cum ar fi Lidl și Kaufland, sunt în mod repetat folosiți în mod abuziv de infractori pentru a-și comite infracțiunile. Iată cum cei responsabili iau măsuri împotriva lor.

Kaufland a fost recent în centrul atenției pe internet cu un scandal legat de o carte nazistă. Iar o scurgere de date, inclusiv informații despre clienți care pot fi vizualizate online, a provocat agitație, după cum a relatat echo24.de. Dar gigantul alimentar din Neckarsulm nu poate face nimic pentru problemele actuale ale multor clienți.

Prin așa-numitele e-mailuri de phishing sau prin concursuri false, infractorii încearcă să fure date personale pe internet. Nu mai este ceva neobișnuit. Iar Lidl și Kaufland, în special, sunt companii care sunt adesea folosite pentru astfel de infracțiuni.

Kaufland, concursuri false. Poliția și avocații consumatorilor avertizează

În urmă cu doar câteva zile, poliția și avocații consumatorilor din Germania au avertizat din nou împotriva unui fals concurs online, după cum scrie dpa-factchecking. Un joc de ghicit pisici pe Facebook ar proveni de la Kaufland.

Pe o pagină de Facebook pretins oficială a lanțului de supermarketuri Kaufland, se desfășoară acum un astfel de concurs: ‘Ghici câte pisici cu 3 picioare se pot vedea în fotografie‘, dar, în realtiate, totul est eun fals.

Primii 200 de utilizatori care au comentat răspunsul corect sub postare ar urma să primească „vouchere de cumpărături și premii în bani” de la Kaufland, un fals. După cum scrie publicația Computer Bild, „presupusa pagină de Facebook cu jocul de ghicit pisici are doar 5 urmăritori – pagina reală de la Kaufland, pe de altă parte, este urmărită de aproximativ 1,47 milioane de profiluri”. O situație similară a fost reclamată, în Germania, și în privința retailerului Lidl.

Lidl și Kaufland răspund la e-mailurile de phishing și oferă servicii pentru clienți

Cei doi giganți alimentari din grupul Schwarz, Lidl și Kaufland, au reacționat deja la creșterea numărului de incidente. Un site web special creat de cele două companii pe această temă informează clienții despre pericole.

Aici se explică cum să identifice site-urile false. Lidl și Kaufland au pus la dispoziție o listă de adrese de mail de la care companiiile și distribuitorii acestora le scriu clienților.

Ce trebuie să faci dacă ai dat click pe mailul fals

Toți cei care au dat click pe link și au introdus datele lor pe trebuie să acționeze rapid, potrivit specialiștilor în securitate cibernetică, după cum urmează:

  • Schimbați toate parolele pe care le-ați introdus.
  • Scanați PC-ul în căutarea de malware și eliminați-l.
  • Oricine a introdus datele de plată ar trebui să contacteze banca sau furnizorul.
  • Blocați cărțile de credit.

Probabil că veți primi mai multe e-mailuri de phishing în viitorul apropiat. Așa că ar trebui să fiți și mai atenți.