Orașul din România care riscă să rămână fără transport public. Sindicaliștii STB sunt fermi

de: Ana Chivu
02 07. 2021

Locuitorii unui oraș din România riscă să rămână fără transport în comun. Sindicaliștii din cadrul Societății de Transport sunt foarte fermi în această privință. Ce detalii se cunosc despre acest posibil viitor eveniment?

Un oraș din România riscă să rămână fără transport în comun

Sindicaliștii din cadrul Societății de Transporturi București anunță că tocmai Capitala ar putea avea parte de o modificare uriașă. Orașul ar putea să rămână fără mijloc de transport public din cauza tăierilor de sute de milioane de lei de către Primăria Capitalei.

Președintele exclusiv al STB i-a trimis o scrisoare deshisă edilului orașului în care îi subliniază această situație dezonorantă care ar putea aduce sute de oameni fără posibilitatea de a-și îndeplini treburile de zi cu zi tocmai pentru că mulți dintre locuitorii Bucureștiului se folosesc de mijlocul în transport:

„Domnule primar al Municipiului București, Nicușor Dan, vă atrag atenția că subfinanțarea cruntă, prin tăierea a nu mai puțin de 300 de milioane de lei din alocarea bugetară pentru transportul public local și reducerea prestației, preiclitează nu doar calitatea ci însăși continuitatea serviciului de transport public.”

Conform acestuia, cetățenii au fost primii care au pus punctul pe ‘i’ și au reclamat scăderea calității transportului public. Mulți s-au plâns de faptul că stau cu zecile de minute așteptând un tramvai, troleibuz sau autobuz și că vehiculele se află în ultimul stadiu în ceea ce privește curățenia:

‘Oamenii sesizează faptul că stau mai mult în stațiile de autobuz, tramvai sau troleibuz, chiar și câte o jumătate de oră, și că mijloacele de transport sunt murdare. Bineînțeles că, în aceste condiții, nici vorbă nu mai poate fi de combaterea răspândirii Covid-19 prin distanțare și igienizarea mijloacelor de transport.’

Abonamente mai mari

„Andrei Creci, directorul general al STB, a spus că e nevoie de-o mărire a prețului per călătorie. Societatea funcționează la același preț per călătorie – 1,3 lei – de 11 ani. Noul prag ar fi de 2,5 lei. Majorarea prețului călătoriei la 2,5 lei ar crește veniturile societății de transport cu până la șapte milioane de lei”, conform playtech.ro.

„Din punct de vedere al tarifelor eu aş spune că suntem pe locul întâi, adică avem cele mai mici tarife. Este clar însă că nu suntem cei mai costisitori operatori de transport din Europa, costisitori ca preţ de exploatare, ne situăm undeva pe la mijlocul clasamentului”,
Andrei Creci