Oferta cu care LIDL ar putea da lovitura. Contraoferta la căruciorul-surpriză de la Auchan

de: Ionuț Vieru
12 04. 2024

LIDL vine cu oferte noi în fiecare săptămână, iar acum este posibil să ne surprindă cu ceva ce nu am mai găsit până acum la vânzare. Putem spune că este contraoferta căruciorului-surpriză de la Auchan, care a avut mare succes.

Punga-surpriză de la LIDL

Marile magazine, precum LIDL, Kaufland sau Auchan, vin cu oferte de nerefuzat înainte de sărbători. Retailerii știu că atunci toată lumea face mai multe cumpărături ca în mod obișnuit, așa că profită de situație.

Clienții LIDL din Germania pot achiziționa pentru doar 3 euro sau circa 15 lei o cutie de 4-5 kg, conținând diverse soiuri de legume și fructe care nu s-au vândut și riscă să se strice. Acestea sunt bune, doar că nu mai rezistă mult dacă nu sunt consumate.

Numărul de pungi și sortimentul variază în funcție de disponibilitatea zilnică a fructelor și legumelor imperfecte din fiecare magazin în parte. În fiecare zi, personalul LIDL umple pungile pentru a le amplasa într-un cărucior special, în spatele caselor de marcat.

„Prin conceptele Rette mich (Salvează-mă) și Rettertüte (punga de salvare), dorim să lucrăm împreună cu clienții noștri pentru a economisi alimente.

În special în cazul fructelor și legumelor, pot apărea rapid pierderi, pe care noi le reducem prin oferirea de produse mai puțin perfecte la prețuri mult reduse.

Locul alimentelor este în farfurie și nu în coșul de gunoi. Fiecare bucată de mâncare care nu este aruncată la gunoi este un succes pentru noi, pentru mediu și pentru climă.

Cu punga de salvare, creăm o altă piatră de temelie pentru strategia noastră de sustenabilitate”, a precizat Christian Härtnagel, CEO al Lidl Germania.

Când va fi implementată această ofertă și în România

Aceste oferte la fructe și legume există deja în Germania, Italia și Spania, dar oficialii companiei au declarat că România nu va avea parte prea curând de „punga împotriva risipei alimentare”.

A fost în discuție ca această ofertă să fie valabilă și la noi, dar managementul local a decis că focusul ar trebui să fie pe adaptarea cantităților la nevoile de cumpărare ale clienților. Se pare că, în România, prospețimea este mai apreciată.

„Am analizat această variantă pentru implementarea în România. La momentul analizei, am decis să ne concentrăm eforturile pe îmbunătățirea unor procese de business în ceea ce privește categoria legume-fructe.

Mai exact, ne-am concentrat pe procesele din magazin ce susțin disponibilitatea unor produse proaspete și cu cea mai bună calitate la raft, în cantități adaptate la nevoile de cumpărare.

Reanalizăm constant astfel de inițiative ce au impact asupra prevenției risipei alimentare și implementăm acele măsuri care ne permit să optimizăm stocurile astfel încât să reducem risipa, dar să oferim prospețimea și disponibilitatea pentru care clienții noștri ne aleg”, au declarat pentru Economica reprezentanții companiei.