O nouă materie apare în școlile din România. Se întâmplă din anul școlar 2023/2024

de: Bișinicu Andreea
17 11. 2022

Veste incredibilă pentru elevii români. Începând cu anul 2023, școlarii vor putea învăța o nouă disciplină. Ce materie va intra în programa opțională a școlilor. Este pentru prima dată când elevii vin în contact cu o asemenea lectură. E vorba despre o materie interesantă.

Ce materia nouă apare în școlile din România

Potrivit informațiilor apărute în presă, elevii din România ar putea învăța cum să-și gestioneze și recunoască emoțiile în cadrul materiei Managementul Emoțiilor, o nouă disciplină ce va apărea în școlile din România, începând din 2023.

Cu ajutorul acestei discipline, elevii vor învăța să-și recunoască emoțiile pornind de la imagini foto sau filme artistice, folosind storytelling, teatru de umbre sau strategia creativă Disney, se arată în textul programei.

Conform comunicatelor transmise de către inspectoratele școlare din România, școlile de la noi din țară ar fi început, deja, să selecteze materiile opționale pe care le vor implementa pentru anul viitor.

Astfel, potrivit documentului, în perioada octombrie-noiembrie 2022 se elaborează propuneri de opționale la nivel de profesori și clasă, urmând ca apoi, în ianuarie 2023, lista opționalelor din școli să fie aprobate în consiliul profesoral și transmise către consiliul de administrație, notează cei de la Antena 3.

„Liceele pot include disciplina „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România” în oferta de opționale pentru curriculum la decizia școlii pentru anul școlar 2023-2024, chiar dacă deja se lucrează la listele cu opționale, spune Florian Lixandru, secretar de stat în ministerul Educației, potrivit edupedu.ro.

Citește și Obiectul pe care elevii nu mai au voie să îl aibă în ghiozdan. S-a dat lege, nu se mai intră cu el în şcoli

Ce presupune disciplina respectivă

Materia „Managementul emoțiilor” valorifică experiența fiecărui elev, modul său particular de a simți, interpreta și aprecia, precum și învățarea între egali, explorarea unor cazuri/situații de viață, după cum se arată în informațiile oficiale.

Disciplina nu urmărește acumularea de cunoștințe academice, teoretice, ci formarea de competențe de autocunoaștere și autocontrol, de interacțiune socială pozitivă.

Managementul emoțiilor nu va fi obligatoriu, ci un opțional integrat. Această materie va fi predat la profilul uman, mai precis, corelat cu disciplinele socioumane, cu cele din aria Consiliere și Orientare sau cu alte discipline, precum Biologia sau Educația fizică.