O nouă lovitură pentru Netflix. Câți clienți pierde, mulți au renunțat deja la abonamente

de: Stan Nicu
20 05. 2022

Este o nouă lovitură pentru Netflix după ce un sondaj făcut de curând a demonstrat că un procent substanțial de utilizatori vechi, care au plătit abonamentul mai mulți ani, s-au hotărât să renunțe la Netflix. Câți clienți pierde, de fapt, platforma de streaming, vedeți în rândurile de mai jos.

Netflix are probleme mari. Câți clienți fideli a pierdut platforma de streaming

În primul trimestru al anului 2022, care a adus și prima scădere a numărului de abonați Netflix după foarte mulți ani, printre cei care s-au dezabonat de la serviciul american de streaming se regăsesc și un număr substanțial de abonați vechi.

Astfel, conform unui sondaj făcut în Statele Unite de Antenna, citat de The Information, nu mai puțin de 3,6 milioane de abonați și-au anulat abonamentul în trimestrul 1 al acestui an, față de rata de 2,5 milioane de abonați din ultimele cinci trimestre.

De ce renunță abonații la Netflix

Dintre aceștia, 13%, adică în jur de 468.000, sunt abonați cu vechime, care au plătit abonamentul cel puțin trei ani fără întrerupere. De asemenea, abonații stabili, care-și păstrează abonamentul pe termen lung, conferă stabilitate și predictibilitate, fiind foarte valoroși pentru serviciile pe bază de abonament în general.

Plecarea lor arată că serviciul are probleme mari în păstrarea abonaților. În cazul platformei Netflix, cele mai frecvente nemulțumiri întâmpinate de utilizatori au legătură cu conținutul (calitatea creațiilor originale, dispariția multor producții licențiate…etc.) și prețul (Netflix s-a grăbit în ultimii ani să mărească mult prețurile în SUA și alte regiuni). Nu în ultimul rând, Netflix a încheiat primul trimestru al anului cu 200.000 de abonați mai puțin, însă, compania anunță că se așteaptă să piardă încă 2 milioane de abonați în al doilea trimestru, ceea ce se va transpune imediat în valoarea acțiunilor.

Prințul Harry și Meghan Markle, documentar la Netflix

Pe de altă parte, prințul Harry și Meghan Markle au început filmările unui documentar despre viața lor pentru Netflix. Pentru acest proiect s-au investit 11 milioane de lire sterline doar în camerele de filmat, astfel că producătorii se așteaptă la un conținut pe măsură.

Prințul Harry și Meghan Markle vor fi protagoniștii unui documentar de tip „acasă cu familia Sussex”, iar contractul ar fi fost semnat pentru mai multe milioane de lire sterline. De la acest serial se așteaptă la un conținut asemănător cu cel făcut de Kardashian pentru emisiunea lor „fly-on-the-wall”.

Platforma Netflix plănuiește să lanseze serialul la sfârșitul anului, la scurt timp după publicarea memoriilor prințului Harry. Pe de altă parte, alte surse au declarat că cei doi își doresc ca documentarul să fie lansat în 2023.