Nouă rută spre mare. Cine sunt românii care ajung mai repede pe litoral
Bucureștii vor avea în scurt timp o nouă rută spre mare pe care o pot folosit pentru a ajunge mai repede pe litoralul românesc. Un lot de autostradă nou va fi finalizat.
O nouă rută spre litoralul românesc
România mai are încă 10 km de autostradă, după ce o nouă porțiune din A0 va fi construită. Din păcate, acest lucru nu se va întâmpla anul acesta și cel mai probabil nici anul viitor.
Acești kilometri au fost dați deja în folosință. Vorbim despre porțiunea care se află pe lotul 1, între DN4 și Autostrada Soarelui.
Cei care locuiesc în zona limitrofă a Capitalei vor putea să ajungă direct la mare, pe autostradă. Șoferii care vin dinspre Constanţa nu vor mai trebui să meargă pe centură sau să treacă prin centrul Bucureştiului pentru a ajunge la aeroport, de exemplu.
În cursul zilei de 28 iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar și premierul Marcel Ciolacu, au venit pentru a verifica stadiul lucrărilor. Potrivit acestora, va mai dura până în 2026 până vom putea circula pe toată autostrada Bucureștiului.
„O să se dea în circulaţie din A0, inelul sudic, încă 10 km. Asta înseamnă că din inelul sudic aproape două treimi este finalizat din A0, peste 20 de km, mi se pare, din inelul nordic.
De fapt, în acest moment, toată zona limitrofă Bucureştiului şi cartierele periferice vor merge pe autostradă direct până la Constanţa din zilele următoare”, a afirmat, duminică, Marcel Ciolacu.
Care este stadiul lucrărilor de pe „Autostrada Ford”
Lucrările pe Lotului 4, Colonești – Oarja, al Drumul Expres Craiova – Pitești, supranumit „Autostrada Ford”, par departe de a fi aproape de termenele anunțate de autorități.
Ultimii 32 de km ar trebuie să fie terminați în august 2024. Constructorul s-a mobilizat în ultima vreme să lucreze și noaptea, dar lucrările abia au depășit 50%.
„Doar Colonești-Albota în 2024. În ciuda promisiunilor constructorului UMB și a oficialilor CNAIR și MT, în opinia noastră este fezabil ca la final de 2024 să circulăm doar pe sectorul Colonești-Albota al DEx12 Craiova-Pitești, nu și pe restul tronsonului până la Oarja/Catanele.
Sunt 3 argumente principale în acest sens:
(1) Volumul de muncă rămas este semnificativ și mobilizarea antreprenorului pe Albota-A1 este insuficientă, sunt mai multe pasaje pe/peste DEx12 într-un stadiu incipient, iar în nodul cu Autostrada A1 pasajul nu a ieșit din pământ, fiind aproape imposibil tehnic de terminat în 5-6 luni.
(2) Cea mai mare parte din forța UMB este dislocată masiv pe Autostrada A7 Buzău-Focșani. Efectivele constructorului de pe DEx12 sunt concentrate dincolo de Albota, spre Craiova.
(3) Termenul contractual actual, noiembrie 2024, a fost extins până în „trimestrul II 2025”, conform declarațiilor oficialului CNAIR