Ministrul Educației, despre revenirea elevilor în bănci: „Trebuie să avem curajul să spunem acest lucru”

de: Rosu Ioana
17 08. 2021

Reînceperea școlii se apropie cu pași repezi, iar părinții și elevii sunt curioși să afle ce li se pregătește în noul an școlar, în contextul apariției valului patru al pandemiei. Până în acest moment, autoritățile competente dau șanse mari revenirii fizice în bănci, în timp ce Sorin Cîmpeanu susține că școala online reprezintă „un dezastru” din punct de vedere socio-educațional.

Sorin Cîmpeanu, adevărul despre școala online

Anul școlar 2020-2021 a fost unul extrem de provocator pentru toată lumea, astfel că, rezultatele din punct de vedere digital sunt satisfăcătoare, dar nu același lucru se poate spune din punct de vedere social și educațional. Ministrul Educației a abordat subiectul reînceperii școlii, explicând că aceasta va avea loc fizic, atâta timp cât situația epidemiologică o va permite.

Din păcate, Sorin Cîmpeanu a recunoscut că școala online nu a făcut față cu succes cerințelor impuse de programa școlară, astfel că, au existat perioade în care elevii nu au reușit să asimileze informațiile predate online. Pe de altă parte, mulți dintre elevi nu au avut condițiile necesare pentru a participa la școala online, rămânând în urmă cu materia.

„Este adevărat că avem o consolidare accelerată a competențelor digitale atât în rândul elevilor, cât și în rândul cadrelor didactice. Este un câștig al acestei perioade. Dar educația online se poate face doar acolo unde există conectivitate, acolo unde există echipamente și acolo unde există savoir-faire, unde există acea știință de predare online din partea cadrelor didactice.

Lucruri care au lipsit, unele într-o mică măsură, altele într-o foarte mare măsură. Eu cred că, pe parcursul acestei perioade de online, aproape toţi elevii au avut de pierdut. Din perspectivă educaţională, este un dezastru.

Nu a ieșit (povestea cu școala online – n.r.) și trebuie să avem curajul să spunem acest lucru. Mai avem și alte pierderi – tulburări socio-comportamentale, emoționale, multiplicarea unor situaţii de violenţă, de bullying în şcoli. Există foarte multe consecințe, nu numai educaționale, în lipsa socializării,” a afirmat Cîmpeanu, la B1 TV.

Elevii și studenții, obligați să se vaccineze?

Ministrul Educației a declarat în urmă cu două săptămâni că nu este de acord cu obligativitatea vaccinării în rândul elevilor și studenților, dorind să pună accent, mai degrabă, pe conștientizarea beneficiilor oferite de serul anti-Covid-19.

Acesta s-a arătat mulțumit de procentul de vaccinare, atât  în rândul cadrelor didactice, cât și în rândul studenților, astfel că dorește să focuseze atenția pe informarea corectă cu privire la campania de vaccinare.

„Universităţile au înregistrat un procent de vaccinare peste media, deja, cea mai ridicată a sistemului de învăţământ, 60% din personalul didactic auxiliar, didactic neauxiliar şi nedidactic, vaccinat. Faţă de acest procent, universităţile au un procent şi mai mare.

Preferăm să organizăm centre de vaccinare şi să promovăm importanţa şi necesitatea vaccinării în raport cu obligativitatea vaccinării. Nu cred că este normal să impunem această condiţie, începând cu elevii şi studenţii.

Avem alte persoane, angajaţi din sistemul de învăţământ, din sistemul de sănătate, care trebuie să se vaccineze pentru a da un exemplu elevilor şi studenţilor”, a afirmat Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă.