Ministrul Educației critică programa școlară mult prea încărcată. Ce schimbări vrea să facă: „Nu cred că e necesar pentru toți copiii”

de: Rosu Ioana
15 02. 2022

Ministrul Educației a vorbit luni seară despre programa mult prea încărcată pentru elevi. Sorin Cîmpeanu susține că anumite părți ale unor materii nu sunt esențiale pentru copii, iar asimilarea unor cunoștințe care nu îi vor ajuta foarte mult în viață îi suprasolicită fără rost. Acesta a dat exemplu o lecție din geometrie, despre care spune că nu este esențială, oferind exemplul personal. Sorin Cîmpeanu a explicat că el însuși a reușit să termine o facultate de profil real fără să cunoască această parte a matematicii.

Ce schimbări ar trebui să apară în programa școlară

Sorin Cîmpeanu încurajează schimbarea programei școlare actuale, învinovâțindu-se în același timp pentru faptul că a permis în decursul timpului să se continue sub aceeași formă, pe alocuri supraaglomerată, în ceea ce privește anumite materii și informații. Deși au mai fost anunțate schimbări ale programei școlare, ministrul susține că acestea au fost doar de formă.

„Supraîncărcarea programelor este un element extrem de important. Trebuie schimbat ceva pe acest palier. (…) Schimbările au fost mai degrabă de formă”, spune, luni seara, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu susține că motivul pentru care nu au existat schimbări, deși s-au dorit, este rezistența la schimbare a profesorilor și a sistemului.

Unul dintre exemplele de informație care supraaglomerează programa școlară este geometria vectorială, despre care a spus că se poate trăi și reuși în viață și fără să o fi învățat.

„Nici măcar nu pot fi acuzați profesorii care predau o anumită disciplină că își iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunțe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toți copiii.”, a declarat ministrul.

„Am reușit să fac căte ceva în viață și fără asta”

În continuare, Sorin Cîmpeanu a oferit exemplul personal de reușită în viață, dar și în toată perioada studiilor, fără a cunoaște această parte a matematicii, geometria vectorială. Mai mult, acesta a absolvit Facultatea de Matematică, fără să fi învățat vreodată despre geometria vectorială.

„Eu nu cred că e necesar pentru toți copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuși absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava și m-am descurcat fără geometrie vectorială.

Adică am reușit să fac câte ceva în viață și fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe și alți tineri care să reușească să facă câte ceva în viață – mult sau puțin – fără geometrie vectorială”, a spus ministrul Educației

Întrebat cine este de vină pentru absența unor modificări a programei școlare, ministrul și-a asumat o parte din vină, alături de alți miniști ai Educației, care și-au dorit să nu supere niciun profesor.

„Cine să fie? Cei ca mine, care am fost ministru și în 2014 și în 2015 și n-am avut curajul și tăria ca să nu se supere prea multă lume pe noi”, a concluzionat acesta, la Digi24.

În cadrul aceleiași intervenții, Sorin Cîmpeanu a vorbit despre dorința de a reintroduce trimestrele, argumentând că, odată cu apariția semestrelor, calitatea învățământului a scăzut.