Poze cu metroul etern din Drumul Taberei. Nici omul pe Lună n-a ajuns așa greu ca metroul din București

de: Daniel Ștefan
11 12. 2018

Mai ai ceva de așteptat până la finalizarea Magistralei 5, dar nu foarte mult, după cum estimează un ONG care a realizat un fotoreportaj cu viitoarele stații de pe acest tronson.

Asociația Pro Infrastructură este cea care a mers la fața locului să vadă stadiul în care se află lucrările, iar rezultatele sunt promițătoare.

La majoritatea stațiilor de pe Magistrala 5, lucrările sunt aproape de final, iar șinele și instalațiile sunt montate aproape în totalitate. Totuși, deschiderea magistralei ar mai putea fi amânată încă un an, în cel mai optimist caz, din cauza unor proceduri ce țin de Justiție.

Asociația Pro Infrastructură

„Am mers la Eroilor, Academia Militară și Râul Doamnei, punctele care sunt cele mai întârziate. Nu am ajuns și la Parc Drumul Taberei, cealaltă stație unde avansul este mai mic față de restul liniei, dar ne-am oprit și la Orizont, acolo unde lucrările sunt aproape de 100%”, scrie Asociația Pro Infrastructură.

Bineînțeles, nu știe nimeni când se va deschide exact Magistrala 5, dar încă poți să speri că totuși va fi posibil:

Asociația Pro Infrastructură

„Tristul adevăr este că nimeni nu poate spune cu exactitate. Licitația sistemului de siguranță și automatizare a circulației încă nu are un deznodământ. Deși judecătorii au mai dat unele verdicte, bătălia în instanță nu s-a terminat, așa cum eronat au declarat în presă unii «experți» și oficiali! După ce lupta contestațiilor se încheie, este nevoie de minimum nouă luni pentru instalarea, integrarea și testarea echipamentelor și soft-ului de management al traficului”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

“Așadar, în acest moment, estimarea noastră realistă-optimistă este că deschiderea poate fi în luna decembrie 2019, dacă se va semna în următoarele 30-60 de zile contractul încă disputat în instanță și dacă italienii de la Astaldi vor reuși să se mobilizeze suficient în continuare. Constructorul este într-un fel de pre-insolvență și șantierele sale majore din România deja suferă semnificativ (scădere de 20-30% a mobilizării) din cauza problemelor financiare ale firmei-mamă”, a mai adăugat ONG-ul.

Pe forumul asociației au fost publicate peste 200 de fotografii cu stadiul în care se află lucrările. Le poți vedea aici, cu detalii și explicații.