Mark Zuckerberg, prima reacție după acuzațiile împotriva Facebook: ‘Nu este nimic adevărat’
Problemele pentru Facebook și Mark Zuckerberg par a nu se mai termina. În urmă cu câteva zile, apăreau informații controversate în presa americană. Ulterior, celebra rețea de socializare pica pentru 12 ore. Acțiunile companiei picau și ele cu 5% la bursă, iar reacțiile politicienilor americani cresc, la fel și problemele.
Facebook și Mark Zuckerberg au probleme cu Congresul american
Pe 4 octombrie rețeaua de socializare Facebook intra în beznă pentru 12 ore. A fost cel mai greu moment din existența Facebook, pe toate planurile. Deși nu s-a recunoscut nimic oficial, au apărut și speculațiile. Unele spuneau că acest lucru s-ar fi întâmplat ca urmare a dezvăluirilor făcute de fosta angajată, Frances Haugen și publicarea unor documente sensibile.
La o zi după pana globală masivă a Facebook, WhatsApp și Instagram, Mark Zuckerberg, a trimis o notă „tuturor celor din companie”. Zuckerberg a reacționat la acuzațiile parlamentarilor americani cu privire la presiunea lui pentru obținerea unor profituri mai mari.
„Am vrut să împărtășesc câteva gânduri cu voi toți. În primul rând, SEV care ne-a picat toate serviciile [luni] a fost cea mai gravă întrerupere pe care am avut-o în ultimii ani. Preocuparea mai profundă nu este câți oameni trec la servicii competitive sau câți bani pierdem.
Preocuparea este ce înseamnă pentru oamenii care se bazează pe serviciile noastre să comunice cu cei dragi. Pentru cei care își conduc afacerile sau își sprijină comunitățile.”, și-a început CEO-ul nota internă.
În nota internă Mark Zuckerberg a mai adăugat că au petrecut 24 de ore informând despre modul în care compania își poate întări sistemele împotriva acestui tip de eșec. Cofondatorul a mai spus că acum a dorit să reflecteze asupra dezbaterii publice în care se află Facebook în acest moment.
Zuckerberg spune că acuzațiile sunt false
În aceeași notă internă, Mark Zuckerberg a încercat să arunce o nouă lumină asupra criticilor cu care s-a confruntat. Criticile au apărut după ce gigantul social media Facebook a introdus schimbări semnificative de interacțiuni sociale în fluxul de știri.
„Această schimbare a arătat mai puține videoclipuri virale și mai mult conținut de la prieteni și familie. Șiam că ar însemna că oamenii au petrecut mai puțin timp pe Facebook.
Dar acea cercetare a sugerat că este un lucru potrivit pentru bunăstarea oamenilor. Este ceva ce ar face o companie axată pe profituri față de oameni?” a întrebat el.
Împărtășind dinamica câștigului unui profit, Zuckerberg a spus că argumentul potrivit căruia acestea împing în mod deliberat conținutul care îi face pe oameni să se enerveze pentru profit este „profund ilogic”.
„Câștigăm bani din anunțuri. Agenții de publicitate ne spun în mod constant că nu vor anunțurile lor lângă conținut dăunător sau supărător.
Și nu cunosc nicio companie de tehnologie care își propune să construiască produse care să îi facă pe oameni să fie supărați sau deprimați. Stimulentele pentru afaceri și produse indică toate în direcția opusă. „, a clarificat miliardarul Facebook.
Zuckerberg a mai spus că, din toate cele publicate, el a fost concentrat în special pe întrebările ridicate despre munca lor cu copiii.
„Am petrecut mult timp reflectând asupra tipurilor de experiențe pe care vreau să le aibă copiii mei și ceilalți online. Este important pentru mine că tot ceea ce construim este sigur și bun pentru copii”, a mai menționat Mark Zuckerberg.