Lovitură dură pentru Dacia Renault. Vestea vine tocmai din Franța
O acțiune colectivă comună împotriva Renault ar trebui să fie lansată în curând de avocatul Christophe Lèguevaques. Acțiunea în instanță ar fi inițiată în urma numeroaselor plângeri ale șoferilor care au fost victime ale defecțiunilor de fiabilitate ale motorului TCe de 1,2 litri, un bloc utilizat și de Dacia, Nissan și Mercedes.
Urmează o perioadă dificilă pentru Renault
Această unitate pe benzină, montată pe aproximativ 400.000 de vehicule din octombrie 2012 până în iunie 2016, echipează aproximativ 100.000 de mașini în Franța, și mai ales modele precum Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar și Kangoo 2 la Renault, Duster, Dokker și Lodgy la Dacia, Juke și Qashqai 2 la Nissan (cu denumirea de motor „DIG-T”), dar și pe utilitarul Citan de la Mercedes , vărul tehnic al lui Kangoo.
Din cele 400.000 de modele echipate cu acest bloc, aproximativ 107.000 ar avea un defect, potrivit unei estimări din 2019. Principala sa defecțiune este consumul excesiv de ulei care poate duce la ruperea totală a motorului.
Pe internet, și în special pe rețelele de socializare, există mai multe mărturii ale unor clienți nemulțumiți. Unul dintre ei explică faptul că, în special, „și-a pierdut toată puterea pe autostradă într-o dimineață, trecând rapid de la 110 la 30 km / h”.
Ce spun oamenii
Un colectiv a fost deja creat pe Facebook, cu o pagină dedicată care reunește peste 3.800 de membri și care se numește „Renault / Nissan 1.2 Tce & DIG-T spargere motor”.
Pentru Maître Christophe Lèguevaques, care a apărat deja victimele în mai multe cazuri destul de mediatizate (AZF, Levothyrox și clordecone în Indiile de Vest) asta înseamnă un nou „litigiu de masă”.
Aceste probleme de fiabilitate nu sunt cu adevărat noi, mai mulți clienți au solicitat deja sprijinul pentru reparații la Renault, dar și la diverși producători în cauză, dar fără succes, potrivit lui Christophe Lèguevaques.
„Dacă justiția va da curs cererii noastre și va găsi grupul vinovat penal, clienții noștri ar putea primi despăgubiri care să depășească prețul de achiziție al vehiculului lor, majorat cu diverse daune”, a declarat el pentru JDD.
La rândul său, grupul Renault consideră că a preluat „90% dintre clienții Renault și Nissan care au întâmpinat o problemă cu acest motor”.