Lovitura colosală dată de Dacia în Franța. Este pentru prima dată în istorie
Am aflat care este lovitura colosală dată de Dacia în Franța. Este pentru prima dată în istorie când se întâmplă asta. Nimeni nu a prevăzut că se va întâmpla asta. Ce se întâmplă, de fapt, pe piața auto franceză, vedeți în articolul de mai jos.
Dacia a dat lovitura pe piața din Franța. Ce se întâmplă cu modelul electric Spring
Este premieră pe piața auto din Franța. Dacia urcă pe podiumul pieței de vehicule noi pentru prima dată în Franța.
Astfel, marca produsă la Mioveni, Argeș, a detronat Citroen pentru a se instala confortabil pe locul 3, potrivit publicației specializată Largus.
Dacia, locul 3 pe piața mașinilor noi din Franța
Nimeni nu ar fi putut prezice, la revenirea mărcii în 2004, că Dacia va ajunge într-o bună zi pe locul 3 în piața mașinilor noi din Franța.
Cu siguranță cei de la Citroen, care coboară de pe podium în 2022, nu bănuiau asta. Astfel, vânzările producătorului de la Pitești au crescut cu 5%, până la 130.860 de unități, datorate performanțelor Daciei Spring, care a înregistrat un plus în vânzări de 61%.
Și Dacia Duster a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 2%, astfel că debutul lui Jogger se anunță a fi de bun augur.
Oferta GPL de la Dacia, binevenită în Franța
Un plus a adus și oferta GPL, care a venit la timp, în contextul creșterilor celorlalți carburanți, respectiv al benzinei și motorinei. În plus, Dacia Sandero depășește Renault Clio pe locul doi pe piața mașinilor noi în 2022.
Chiar dacă înmatriculările Daciei Sandero au scăzut cu 17%, până la 64.295 de exemplare, modelul este pe locul doi după Peugeot 208, cu 88.821 vândute, și dă dureri de cap vărului său mai mare, Renault Clio, care s-a vândut în 64.033 de exemplare, înregistrând o scădere a vânzărilor de 25%.
Diferența dintre Dacia și Renault
Mașina de oraș rămâne modelul preferat de persoane fizice în 2022, marca românească (110.165) fiind aproape de a sufla primul locul mărcii Renault (110.952), la o diferență de numai 800 de unități.
Trebuie precizată și performanța modelului Duster (al 10-lea pe piață), dar ale căruti vânzări s-au majorat cu 2%, până la 31.652 de unități, chiar dacă se află la sfârșit de carieră.
Dacia Spring, cel mai ieftin model electric
Astfel, Dacia Spring este cel de-al doilea cel mai bine vândut vehicul electric după Peugeot e-208 în 2022. Situată pe locul patru în 2021, cu 11.386 de înmatriculări, Dacia Spring a crescut cu 61% și a încheiat anul financiar 2022 pe locul doi, cu 18.326 de unități vândute, imediat după Peugeot e-208, care a fost cumpărat de 19.222 de persoane, însemnând un plus în vânzări de 8%.
În ciuda creșterilor succesive de preț, de la 16.990 de euro la momentul lansării, în 2021, la 20.800 de euro la sfârșitul lui 2022, Dacia Spring rămâne cel mai ieftin model electric disponibil pe piață.
Lansările Dacia din prima parte a anului
Nu în ultimul rând, primul model hibrid de la Dacia, Jogger, va fi disponibil pe piață în martie, în timp ce Dacia Spring își va extinde gama cu un motor mai puternic de 65 CP începând din luna mai.