Lidl, Kaufland și Carrefour își manipulează clienții din magazine. Capcana pe care puțini o bagă în seamă

de: Stan Nicu
28 07. 2023

Nu de puține ori, atunci când mergem la cumpărături, magazinul ne întâmpină cu o muzică frumoasă, în surdină. Lidl, Kaufland și Carrefour își manipulează clienții din magazine în acest fel. Capcana pe care puțini dintre români o bagă în seamă.

Cum își manipulează Lidl, Kaufland, Carrefour și Auchean clienții care le calcă pragul. Trucurile prin care ne storc de bani

De câte ori mergem la cumpărături și ne plimbăm printre culoarele cu diferite produse putem auzi în fundal muzica artiștilor noștri preferați.

Mulți dintre români cred că muzica, de fapt, le este adresată angajaților, pentru a se simți mai bine la locul de muncă. Nu este deloc așa.

De ce se pune muzică în marile magazine

Cu toate astea, muzica există, iar pe bună dreptate mulți se întreabă de ce, ce rost are muzica atunci când faci cumpărături în Kaufland, Mega Image, LIDL, Carrefour sau Auchan.

Oricât de curios ar suna pentru unii dintre noi, muzica din supermarketuri are un scop bine conturat, nu este deloc pusă la întâmplare, neavând nicio legătură cu salariații locului.

Muzica de la supermarket este, de fapt, o tehnică de manipulare folosită de reprezentanții centrelor comerciale, care își doresc să petreci cât mai mult timp în magazinele lor, astfel încât să cumperi cât mai multe produse, chiar și pe cele de care nu ai nevoie.

Retailerii au la îndemână mai multe trucuri pentru vânzări mai mari

De asemenea, reprezentanții mailor magazine au și alte trucuri la care apelează pentru a atrage clienții și a-i face pe aceștia să cheltuiască mai mult. Unul dintre acestea este mărimea căruciorului, care nu este deloc întâmplătoare.

În plus, căruciorul de cumpărături este conceput în așa fel încât să fie cât mai mare, respectiv mai încăpător, pentru a crea tentația în subconșitentul cumpărătorilor de a le umple cu tot felul de mărfuri.

Produsele de la raft sunt aranjate strategic, astfel încât să cumperi tot ce este mai scump

În plus, nici produsele din magazine nu sunt așezate pe raft la voia întâmplării, ci în urma unor studii ample, toate cu scopul de a-l atrage pe cumpărător.

Astfel, conform strategilor celor care se ocupă strict cu așa ceva, cele mai costisitoare produse sunt plasate intenționat pe mijlocul rafturilor, cu scopul să fie cât mai vizibile clienților.

În acest fel, mulți dintre clienți nu își vor mai îndrepta atenția către produsele identice, dar care sunt mult mai ieftine și care sunt poziționate de către angajații magazinelor mai sus, ori mai jos, pe rafturi.