Lidl a dat în judecată un supermarket rival. Decizia judecătorilor e clară: ‘Ipocrizie’
Într-o economie de piață, concurența este un lucru pozitiv, dar nu puține sunt situațiile în care apar conflicte între concurenți care nu pot fi rezolvate decât în fața unu judecător. Este și cazul despre care relatăm azi, și anume faptul că Lidl a dat în judecată un supermarket rival. Citește mai departe și vezi despre ce litigiu este vorba.
Lidl a dat în judecată Tesco pentru utilizarea unui cerc galben pe un fond albastru pătrat
Supermarketul german Lidl a câștigat la Înalta Curte de Justiție din Londra un proces împotriva celui mai mare retailer britanic, Tesco, pentru utilizarea unui cerc galben pe un fundal albastru pătrat.
Lidl a dat în judecată Tesco în 2020, la scurt timp după ce Tesco a adoptat un cerc galben pe un fundal albastru pentru a-și promova programul de reduceri „Prețuri Clubcard”.
Vezi și: Produsul retras de urgență din magazinele Lidl. Este alertă alimentară, ce s-a găsit
Schema folosită de Tesco este implementată în magazinele retailerului, uneori alături de produse specifice cu reducere, precum și, în general, pentru a promova schema.
Tesco „a avut intenția subiectivă deliberată de a se folosi de marca Lidl”
Judecătoarea Joanna Smith a declarat miercuri, într-o hotărâre scrisă, că Tesco a „profitat în mod necinstit de reputația distinctivă” de prețuri mici deținută de mărcile comerciale ale Lidl.
Cu toate acestea, judecătorul a respins argumentul Lidl potrivit căruia Tesco a avut „intenția subiectivă deliberată de a se folosi de marca Lidl”.
„Suntem încântați că instanța a fost de acord cu noi și că acum va ordona Tesco să nu mai folosească logo-ul Clubcard”, a declarat un reprezentnat Lidl, după decizia Instanței.
Vezi și: LIDL România, reușită în instanță cu ANPC. Au câștigat un proces important și nu mai plătesc amendă
Tesco spun că sunt „surprinși și dezamăgiți”
Tesco a declarat că intenționează să facă apel împotriva hotărârii, pe care un purtător de cuvânt a descris-o ca fiind „doar despre culoarea și forma logo-ului Clubcard Prices”.
Aceștia au precizat într-o declarație că Tesco sunt „surprinși și dezamăgiți”de această decizie, la care au adăugat că „nu are niciun impact asupra sistemului nostru de prețuri Clubcard, pe care vom continua să îl administrăm exact în același mod”.
Cele două companii au făcut schimb de acuzații de copiere a mărcilor și de înșelare a clienților în cadrul unui proces desfășurat în februarie, care a avut loc pe fondul unui război al prețurilor între supermarketurile tradiționale Tesco și rivalii lor Lidl.
Lidl a susținut că Tesco a copiat în mod deliberat marca sa comercială pentru a înșela clienții, făcându-i să creadă că prețurile sale sunt comparabile, în timp ce avocații Tesco au acuzat Lidl „de ipocrizie și că acesta copiază marca unor produse cunoscute, precum biscuiții Oreo”.