La ce folosește orificiul de pe capacul de la rezervor. Puțini șoferi știu acest lucru despre mașina lor
Conducătorii auto trec destul de des prin benzinării pentru a-și alimenta mașinile. În zilele noastre, automobilele sunt din ce în ce mai performate și mai complexe, iar de multe ori proprietarii acestora nu le folosesc la capacitatea maximă. De exemplu, nu mulți șoferi știu la ce folosește orificiul de pe capacul de la rezervor. Dacă nici tu nu știi la ce folosește, poți afla asta în continuare.
La ce folosește orificiul de pe capacul de la rezervor
În majoritatea cazurilor, clapeta rezervorului se deschide apăsând un buton din tabloul din bordul autoturismului sau unul dintre scaune. De fapt, există și cazuri în care clapeta rezervorului nu are niciun buton în interiorul mașini. În orice caz, atunci când este deschisă, mașina este pregătită pentru a fi alimentată.
După cum bine știm, bușonul rezervorului este legat de autoturism printr-un cablu de plastic pentru a nu se pierde. La multe modele, pe capacul rezervorului există un orificiu unde se poate așeza bușonul, pentru ca autovehiculul să nu se murdărească de carburant. Așadar, acesta este motivul pentru care producătorii l-au poziționat pe clapeta rezervorului.
Acum că am aflat la ce folosește orificiul de pe capacul de la rezervor, iată și o serie de lucruri interesante despre mașini, pe care probabil nu le știai.
Curiozități despre mașini
Deși nu se știe cu exactitate, la nivel mondial există aproximativ 1 miliard de mașini în funcțiune. Conform estimărilor, în fiecare zi sunt produse în jur de 170.000 de automobile.
Cu siguranță nu știați că, dacă un șofer ar vrea să plece pe Lună cu mașina (ipotetic vorbind bineînțeles) și ar merge constant cu o viteză de 95 de kilometri la oră, ar ajunge la destinație în circa 6 luni de zile.
Statisticile arată că centura de siguranță salvează o viață la fiecare șase minute. Inițial, drumurile asfaltate au fost realizate pentru bicicliști.
Ornamentul realizat pentru automobilele de lux Rolls Royce se numește „The Spirit of ecstasy”. Există și o versiune specială lansată în 2008, încrustată cu diamante, care a costat nu mai puțin de 200.000 de euro.
Toată lumea știe că amenzile de circulație sunt mari în România. Dacă și tu crezi asta, îți vei schimba părerea după ce vei afla că un șofer suedez a încasat o amendă de 1 milion de dolari. Suedezul conducea cu o viteză de 290 km/h. Aceasta este cea mai mare amendă din istorie. În Suedia, amenzile sunt direct proporționale cu venitul.