Kaufland și Lidl au ajuns la Protecția Consumatorilor. Motivul pentru care s-a întâmplat asta în România

Kaufland și Lidl au ajuns la Protecția Consumatorilor. Motivul pentru care s-a întâmplat asta în România
Kaufland și Lidl controlați la sânge de ANPC

În aceste zile, premergătoare Crăciunului și Revelionului, s-au făcut mai multe controale. Majoritatea au fost sub tutela ANPC-ului. Inspectorii au găsit mai multe nereguli în lanțurile de magazine Kaufland și Lidl. Nereguli au fost găsite și în magazinele celor de la Penny, Selgros și Metro. În urma neregulilor găsite, președintele ANPC a invitat reprezentanții lanțurilor de magazine la o ședință de urgență.

Kaufland și Lidl controlați la sânge de ANPC

Se apropie Crăciunul. Majoritatea lanțurilor de magazine, precum Kaufland și Lidl, au deja  în rafturi o gamă variată de produse pentru Sărbătorile de Iarnă. În acest context inspectorii ANPC au demarat un număr important de verificări, pentru a vedea care este starea produselor și nu numai.

Din păcate, spun inspectorii ANPC, s-au găsit mai multe nereguli. Neregulile au fost constatate atât la calitatea produselor, dar și la modul de gestionare și legat de igiena din magazine.

Kaufland și Lidl nu au scăpat de controalele ANPC. Aici s-au găsit, de asemenea, mai multe lucruri neconforme. Până la această oră s-au dat deja destul de multe amenzi.

Unele dintre aceste amenzi date lanțurilor Kaufland și Lidl, de către OPC, în unele cazuri au ajuns la sume de 100.000 de lei.

Înainte cu câteva zile de Moș Niculae, ANPC trăgea un semnal de alarmă. Instituția vorbea despre calitatea produselor regăsite în rafturi, chiar și în cadrul lanțurilor Kaufland și Lidl. ANPC le recomanda românilor să aibă grijă la ce cumpără.

ANPC a convocat o ședință de urgență cu reprezentanții magazinelor

În lumina acestor situații și nereguli descoperite în mai toate lanțurile de magazine, președintele ANPC a decis să convoace o ședință de urgență. La întâlnire au fost invitați reprezentații lanțurilor de magazine Kaufland și Lidl, dar și cu cei de la Penny, Selgros sau Metro. Justificare acestei întâlniri a fost enunțată chiar de către oficialul ANPC, Mihai Culeafă, președintele ANPC, acesta declarând:

„Discuția a avut ca temă principală calitatea produselor și consumatorul român. De asemenea, și subiecte legate de promoții și modul în care sunt ele derulate. De curățenia în magazine sau raportul comercial dintre marile lanțuri de desfacere cu amănuntul și consumator. Putem fi parteneri cu operatorii economici doar dacă respectă consumatorul. Altfel manifestăm toleranță zero pentru abaterile de la lege pe care le constatăm.

Am afirmat de multe ori acest lucru. Ne vom asigura că se întâmplă, menținând un nivel constant al controalelor, așa cum i-am obișnuit pe cetățeni, în ultima vreme. Scopul nostru este ca drepturile consumatorilor să fie respectate așa cum prevede legea nu doar la noi, ci în toate țările Uniunii Europene.”, se precizează în comunicatul ANPC.”, spune Mihai Culeafă, președintele ANPC, în comunicatul emis.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI