Kaufland România primește o lovitură grea. Judecătorii au luat decizia după ce un angajat a fost hărțuit

de: Anca Lupescu
12 08. 2021

Kaufland primește o lovitură extrem de dură, după ce un angajat a fost hărțuit. Lucrurile s-au tranșant în instanță, iar rezultatul a fost unul în defavoarea retailerului.

Kaufland România primește o lovitură grea. Judecătorii au luat decizia după ce un angajat a fost hărțuit

Kaufland România primește o lovitură grea, după ce un angajat a fost hărțuit.  El a primit în instanță, în urma unei hotărâri nedefinitive, anularea deciziei de concendiere.

Asta nu e tot! Fostul angajat a obținut reangajarea pe post, plata tuturor drepturile salariale, a cheltuielilor de judecată și despăgubiri morale în valoarea de 10.000 de lei pentru suferința fizică invocată.

Fostul angajat a spus că în ultimul an al contractului de muncă, angajatorul i-a provocat „reală suferință fizică”. Mai mult, nerespectarea termenului de preaviz este principalul motiv pentru care instanța a anulat decizia de concediere, scrie profit.ro.

„Cu toate acestea, având în vedere că modalitatea în care s-au desfășurat raporturile de muncă dintre părți a produs o reală suferință psihică reclamantului, acesta stând într-o stare de incertitudine cu privire la existența locului de muncă aproximativ un an,

Tribunalul apreciază că este întemeiat în parte capătul de cerere privind acordarea daunelor morale, motiv pentru care va obliga pârâta să plătească reclamantului suma de 10.000 lei cu titlu de despăgubiri morale, sumă considerată ca fiind proporționala cu prejudiciul moral cauzat acestuia”, se arată în motivarea instanței.

Cum a fost anunțat angajatul Kaufland că va fi concediat

Fostul angajat a cerut daune morale de 100.000 de lei, ca urmare a hărțuirii la care a fost supus de angajator.

Decizia nu este finală și poate fi atacată de retailerul german. Fostul angajat Kaufland care a fost hărțuit conducea Departamentul Distribuție și a spus că a fost anunțat de doi superiori că „a fost ales să părăsească echipa ca urmare a deciziei companiei de a modifica structura departamentului”.

Ca măsură de compensare, angajatorul i-a oferit poziția de șef adjunct magazin, însă angajatul Kaufland a refuzat, spunând că „nu corespunde experienței și expertizei dobândite și presupune un nivel salarial considerabil redus față de poziția deținută în prezent și condiții de lucru mult diferite, inferioare condițiilor și drepturilor câștigate prin anii de muncă de până atunci, plus că activitatea specifică respectivei poziții nu se potrivește profilului său”.

Fostul angajat a avut probleme de sănătate după vestea dată de șefii lui

La câteva zile după ce a fost anunțat că va părăsi compania, a avut loc o ședință și unul dintre directori a anunțat că angajatul și alte trei persoane vor fi disponibilizate.

Fostul angajat Kaufland hărțuit a spus în instanță că după ședința respectivă a avut mai multe probleme de sănătate, de la stări de panică, insomnii și anxietate, pe care le-a gestionat foarte greu.

„Ulterior acestor momente, comunicarea cu șeful ierarhic superior a fost extrem de dificilă atât cu privire la aspectele legate de activitate, care necesitau o reacție din partea dumnealui, cât și cu privire la situația sa.

Multe dintre întrebările adresate în scurtele momente de interacțiune, mesajele e-mail sau sms-urile au rămas fără răspuns sau au primit răspunsuri expeditive și evazive de tipul „nu știu” la întrebări importante, relative la ce se va întâmpla mai departe cu acesta din perspectiva raportului de muncă și când”, se mai arată în cerere.