Kaufland revoluționează vânzările. Cum vor face cumpărăturile clienții lor, în viitorul apropiat
Celebrul lanț de supermarketuri Kaufland a anunțat că în prezent testează secțiuni gratuite de ambalare în supermarketurile sale. Noile secțiuni permit clienților să cumpere produse alimentare fără a utiliza ambalaje. Dacă testele au succes, conceptul va fi lansat în toate magazinele din lanț. Cu alte cuvinte alimente, cum ar fi paste organice, orez, linte sau fructe uscate, le vom putea cumpăra la vrac.
Următorii pași făcuți de retailer pentru eliminarea plasticelor
Retailerul german Kaufland a introdus stații de alimentare pentru detergenți și produse de spălat vase pentru marca Love Nature în asociere cu Henkel. Inițial, retailerul va introduce stații de alimentare în punctele de vânzare Kaufland din Germania. Dacă lucrurile merg bine, noul sistem va fi implementat și în celelalte magazine la nivel european.
Kaufland va oferi reumpleri pentru două detergenți și două detergenți pentru vase. Produsele sunt vegetale, vegane și au fost testate pe scară largă pentru compatibilitatea mediului și a pielii. În timpul primei achiziții, clienții vor lua o sticlă goală, o vor umple, o vor cântări și vor plăti la checkout.
Aceste sticle sunt fabricate din plastic 100% reciclat și sunt complet reciclabile. Pentru achizițiile ulterioare, clienții pot curăța și reumple aceste sticle și pot plăti doar pentru greutatea produsului.
Încă din 2013, Kaufland a început să elimine microplasticele și polimerii sintetici nebiodegradabili în produsele sale de marcă proprie. Compania a implementat o serie de soluții pentru a reduce utilizarea plasticului.
Acestea includ ambalaje reduse din plastic, întreruperea pungilor de transport cu sens unic, utilizarea reciclatelor în sticlele PET și introducerea pungilor de prospețime pentru fructe și legume și capacul reutilizabil pentru produsele lactate. Kaufland face parte din REset Plastic, strategia pentru materiale plastice a Grupului Schwarz.
„Cu stațiile Love Nature, facem următorul pas în a face gama noastră mai durabilă și a promova soluții ecologice. Până în 2025, dorim, de asemenea, să transformăm toate ambalajele de marcă proprie în reciclabilitate maximă.
În același timp, verificăm în permanență întreaga noastră gamă, unde putem economisi plastic sau putem oferi alternative sensibile”, a declarat Robert Pudelko, șeful achizițiilor de sustenabilitate de la Kaufland.
Kaufland trece la vânzarea în vrac
Noul sistem testat de Kaufland, de vânzare la vrac, există deja în marile hipermarketuri, cum ar fi SelGros, sau Metro. Oficialii lanțului de supermarketuri Kaufland spun că testează o gamă variată de produse. Gama include aproximativ 40 de alimente de bază, cum ar fi orez, paste, bulgur și quinoa.
Noul sistem va putea fi folosit, mai spune Kaufland, și la nuci acoperite cu ciocolată, fructe uscate și muesli. Clienții pot pune alimentele fie în recipiente pe care le-au adus singuri, fie în recipiente care sunt disponibile la supermarket, puse la dispoziție de Kaufland.
„În timpul testelor, standardele existente au fost dezvoltate în continuare și a fost dezvoltat un concept special de igienă. De exemplu, toate produsele alimentare sunt disponibile numai prin intermediul dozatoarelor, astfel încât să nu existe contact direct cu alimentele. Până în prezent, suntem foarte mulțumiți de rezultate.
Pe parcursul primelor câteva săptămâni, hub-urile au fost populare printre clienți și angajați. Pentru a putea lua o decizie validă și durabilă, vom rula testele pentru cel puțin o jumătate de an.”, spune Steffen Endlich, director general pentru distribuția mărfurilor la Kaufland.