Isterie la o școală din Râmnicu Sărat, în urma unui proiect inedit. Evaluarea se face prin calificative: „Pentru elevi nu este niciun risc”
Câțiva elevi ai unei școli din Râmnicu Sărat au început un altfel de an școlar. Reforma în învățământ începe cu experimente aplicate în șase școli din România. 23 de copii, toți elevi în clasa a cincea, vor învăța într-un proiect pilot cu câteva modificări. De exemplu, evaluarea se va face de acum doar folosind calicativele.
Revoluție la o unitate școlare din Râmnicu Sărat
Școala gimnazială Gheorghe Vernescu, din municipiul Râmnicu Sărat, are 340 de elevi. Aceștia provin din medii diferite, de la familii care își permit să plătească meditații suplimentare, la părinți care au situația financiară mai precară, care cu greu pun bani deoparte pentru rechizite.
Datorită acestui lucru, conducerea școlii din a decis să aplice pentru participarea la acest proiect pilot, cunoscând situația extrașcolară a elevilor și nevoile acestora.
”Avem în şcoală copii care provin din medii sociale diferite şi am considerat la un moment dat că este nevoie să le acordăm egalitate de şanse şi să ne adaptăm procesului educativ, de învăţare, în funcţie de nevoile lor. Astfel, la sfârşit de clasa a opta fiecare elev al nostru să întrunească competenţele din profilul absolventului de gimnaziu”, declară Geanina Lalu Popescu, director Şcoala Gheorghe Vernescu, Râmnicu Sărat.
Elevii pot alege obiectele de studiu
Elevii din clasa a cincea din cadrul Școlii gimnaziale Gheorghe Vernescu vor învăța în baza unor planuri cadru adaptate pentru nevoile comunității. De asemenea, pentru majoritatea elevilor, presiunea notelor este greu de suportat, iar de cele mai multe ori, este și neînțeleasă.
Implementarea acestui proiect pilot vizează evaluarea periodică și obiectivă a elevilor. Va fi ceea ce se numește, în mare parte, o evaluare narativă.
”Elevul are nevoie să ştie ce înseamnă nota pe care o primeşte la o evaluare şi atunci am propus în acest proiect să ataşăm o fişă de competenţe fiecărei evaluări, fiecărui elev, ca să înţeleagă mai bine de unde pleacă, unde este şi unde va trebui să ajungă.
Elevii care trec prin această provocare, pentru că noi o luăm ca pe o provocare, nu pot să aibă rezultate mai slabe sau cel puţin egale cu rezultatele pe care le-ar fi avut în învăţământ tradiţional sau într-o abordare tradiţională. Deci, pentru elevi nu este niciun risc, este din contră o provocare şi lucrurile nu pot merge decât spre bine”, spune Angelina Rivera Rocabado, profesor de limbi străine la Şcoala Gheorghe Vernescu, din Râmnicu Sărat.
În cazul în care acest proiect va avea succes, modelul va fi extins și în alte unități de învățământ la nivel național. Planul Național de Redresare și Reziliență urmează să finanțeze 60 de școli pilot în continuare, potrivit ministrului Educației.