ING, amendată: cât are de plătit pentru că te-a lăsat fără bani

de: Puiu Alexandru
12 10. 2018

La câteva zile după ce ING și-a supărat majoritatea clienților din România cu o eroare de software, oficialii ANPC au decis amendarea filialei din țara noastră a băncii olandeze.

ING a înregistrat la începutul acestei săptămâni o problemă foarte gravă de funcționare a sistemului proprietar de plăți. Aproape toate persoanele care au conturi la banca respectivă s-au trezit că tranzacțiile le-au fost dublate fără niciun fel de avertisment, atât în sens pozitiv, cât și negativ.

Practic, unii au rămas chiar și fără niciun ban. Din fericire, nu a durat mai mult de 24 de ore până când problema a fost remediată. În urma unui calcul simplu, aproximativ 225.525 de clienți ai bâncii ai ING au avut de suferit după evenimentele de acum câteva zile.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor s-a autosesizat în legătură cu cazul ING și a inițiat un control operativ, după apariția în mass media a informațiilor referitoare la faptul că, pentru o parte dintre clienții ING Bank, au fost dublate tranzacțiile realizate online cu cardurile, la AMT-urile și POS-urile altor bănci.

„În urmă verificărilor efectuate, banca a emis, în dată de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaște faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienți ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora.

De asemenea, ING Bank susține, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectați, „aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”.

Analizând aspectele descrise, ANPC constată că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) și se sancționează conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei”, se arată în comunicatul ANPC.

Deși nervii și stresul provocat de ING nu vor fi uitate prea curând, oficialii băncii olandeze și-au cerut scuze. „ING Bank regretă sincer disconfortul pe care clienții l-au resimțit în aceste ore și ia măsurile necesare pentru a preveni astfel de incidente pe viitor” au scris pe Facebook reprezentanții ING Bank România.