Greșeala pe care o fac toți românii la micul dejun. Când se bea cafeaua, de fapt

Greșeala pe care o fac toți românii la micul dejun. Când se bea cafeaua, de fapt

Ne ajută să ne trezim dimineaţa, ne dă energie şi ne încântă papilele gustative. Din păcate, puţini sunt cei care ştiu când se bea, de fapt, cafeaua. Toţi românii fac această greşeală la micul dejun. Iată ce spun specialiştii!

Momentul perfect pentru a bea cafeaua

Dacă obişnuieşti să bei cafea imediat ce te-ai trezit pentru a te bucura de energia pe care ţi-o oferă, specialiştii susţin că faci cea mai mare greşeală. Aceştia au explicat când se bea cafeaua, de fapt, pentru a fi benefică pentru organism. Gianluca Mech, unul dintre cei mai cunoscuţi nutriţionişti italieni, a vorbit despre momentul perfect în care să savurezi o ceaşcă din minunata licoare.

“Noi studii demonstrează că deși cafeaua ne ajută să ne trezim după un somn poate nu foarte odihnitor de noapte, ea ne poate totodată afecta nivelul de zahăr din sânge. E important să ne menținem glicemia în limite normale pentru a evita apariția unor afecțiuni precum diabetul sau bolile de inimă.

Cu siguranță e bine să luați micul dejun înainte de a consuma cafea. După cum spuneam, cofeina face ca organismul să elibereze zahăr în sânge. Ceea ce, la rândul său, determină pancreasul să elibereze insulină. Pe stomacul gol, acest lucru pate provoca o scădere bruscă a zahărului din sânge. Iar asta creează pofta de dulce. Dacă beți cafea după micul dejun, echilibrați mult acest proces și evitați apariția problemelor pe termen lung”, explică nutriționistul Gianluca Mech, potrivit csid.ro.

De asemenea, persoanele care suferă de probleme gastrice vor resimţi şi mai mult efectul cafelei consumate pe stomacul gol. Aceasta irită mucoasa gastro-intestinală şi provoacă arsuri.

Greșeala pe care o fac toți românii la micul dejun. Când se bea cafeaua, de fapt
Greșeala pe care o fac toți românii la micul dejun. Când se bea cafeaua, de fapt

Cum consumăm o cafea pentru a fi benefică

Cea mai bună variantă de cafea este cea preparată din boabe ecologice proaspăt măcinate, fără adaosuri suplimentare. În cazul care o preferaţi mai “uşoară”, puteţi adăuga puţin lapte, niciodată zahăr. Acesta nu vă va oferi, în timp, decât nişte kilograme în plus.

“Cafeaua obișnuită este adesea stropită cu pesticide. Alegeți întotdeauna cafea organică și stați departe de cafelele aromate. Acestea din urmă conțin arome artificiale și ingrediente nocive pentru sănătate. După ce vă veți obișnui cu cafeaua simplă, fără zahăr, vă veți bucura pe deplin de savoarea și aroma cafelei. Veți putea face diferența între diferitele soiuri. Mai pe scurt, vă bucurați de gustul cafelei în loc de cel al zahărului”, mai spune nutriționistul Gianluca Mech.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI