Greșeala pe care o fac mulți șoferi din România. Mașina ta se poate strica mai repede
Conducătorii auto trebuie să știe să utilizeze corect pedala de ambreiaj, altfel se pot trezi cu mașina stricată. Titi Aur, fostul campion la automobilism, a transmis că această greșeală este cea mai întâlnită printre șoferii din țară.
Vezi și: Obții permisul de conducere mai repede în România, s-a schimbat legea. Dai de carnet oriunde în țară
Ce le-a transmis Titi Aur șoferilor din România
Titi Aur le-a transmis șoferilor că prin apăsarea pedalei de ambreiaj, atunci când nu este cazul, forțează discurile de ambreiaj să se despartă, ceea ce poate duce la uzura definitivă a acestora.
„Foarte mulți șoferi calcă ambreiajul și atunci când nu trebuie. Din păcate, am întâlnit șoferi care conduceau de 30 ani și când i-am spus eu, fiind în dreapta, că nu se face așa, m-a contrazis și mi-a spus să îl las în pace. În timp școlii de șoferi, instructorul te învață că de fiecare dată, înainte de a opri, înainte de a inița oprirea, să calci ambreiajul, frâna și pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj.
Metoda e valabilă și foarte importantă în timpul școlii de șoferi pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 de km/h și atunci, pentru a-și proteja mașina, instructorul pe învață să calci ambreiajul de fiecare dată. După ce termini școala de șoferi, ar trebui ca instructorul să îți transmită că nu trebuie să calci ambreiajul la fiecare frânare”, a precizat expertul în conducere defensivă Titi Aur, fostul pilot și campion la automobilism.
Citește și: Soluția grozavă ca să reduci accidentele de pe străzile României: șoferii vitezomani rămân fără mașină
Când trebuie să apeși ambreiajul
De asemenea, fostul campion la automobilism a precizat că doar atunci când schimbi viteza trebuie să apeși ambreiajul sau atunci când mergi într-o treapă superioară.
„Nu sunt legate cele două picioare. Frâna și ambreiajul nu trebuie călcate în același timp, decât atunci când suntem la limita opririi, când avem 10-20 de km/h și urmează să oprim. Ambreiajul nu trebuie călcat când frânăm pentru că atunci când frânăm trebuie să folosim cele două sisteme: pe de o parte frâna de motor și pe de altă parte frâna de picior.
Simpla ridicare a piciorului de pe accelerație înseamnă o frână de motor, frână de motor care este dublată de frâna de picior atunci când este nevoie să reducem mai mult decât prin frâna de motor. Dacă suntem cu piciorul călcat pe ambreiaj, practic nu mai beneficiem de frâna de motor, dar în același timp riscăm să blocăm roțile, ceea ce înseamnă pierderea controlului”, mai spune el în videoclipul postat pe Youtube.
De asemenea, există și situații în care poate fi necesar ambreiajul atunci când frânezi. De exemplu, dacă trebuie să schimbi viteza în timpul frânării, este necesar să apeși și ambreiajul pentru a decupla motorul de la cutia de viteze.
Totodată, ideal este să apeși ambreiajul pentru a opri mașina în siguranță pe o pantă abruptă.
Vezi și: Titi Aur, avertisment pentru șoferi. E grav dacă ți se întâmplă asta la volan când plouă