Ghidul oficial pentru profesori în noul an școlar. Documentul publicat de Ministerul Educației
Ministerul Educației a publicat pe 1 septembrie ghidurile metodologice pentru profesori și școli. Este vorba despre ghidurile pentru grădinițe, cel pentru școala primară, dar și pentru ciclurile gimnazial și liceal, profesional și vocațional.
Ghidul oficial pentru profesori în noul an școlar
Ghidul pentru grădinițe:
Acest materialul este recomandat și pentru unitățile de învățământ preuniversitar care au în subordine grupe de învățământ preșcolar particular.
Ghidul pentru învățământul primar:
Prioritățile comunității educaționale în noul an școlar. Cum putem să colaborăm pentru găsirea de soluții aplicabile ca sursă de inspirație pentru a transforma barierele în oportunități?
Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal propune realizarea unui orar modular.
Acest orar se poate face cel puțin pe parcursul unui semestru, prin adunarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module).
- Într-o perioadă, elevii au câte două ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai două sau trei discipline simultan.
- La disciplinele cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte două, trei sau patru module pe semestru; de exemplu, pentru patru ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în două module de câte două săptămâni și unul de aproape trei săptămâni.
Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Nu este nevoie de modificări legislative, pentru adoptarea unui orar modular.
Ghidurile pentru învățământul profesional, tehnic și vocațional
Ghidul pentru învățământul profesional și tehnic:
”În materialul de față se vor aborda doar acele aspecte specifice formării de specialitate în laboratoare, ateliere din școală și la operatorii economici. Pregătirea elevilor pentru predarea teoretică a modulelor de specialitate în școală se realizează similar și integrat cu celelalte ore/ discipline”, scrie în acest acest ghid.
Ghidul pentru învățământul vocațional:
”Pentru diferitele situații care pot apărea, altele decât cea care ar permite deschiderea tuturor unităților de învățământ vocațional (Scenariul 1), au fost concepute alte două scenarii: un scenariu cu soluții de derulare a activităților cu elevii combinat „față în față” cu „online” (Scenariul 2) și un scenariu în care se poate reveni la formula de învățare exclusiv „online” din timpul stării de urgență/alertă, evident, cu unele adaptări, ameliorări și corecții, în funcție de lecțiile învățate (Scenariul 3)”, potrivit documentului.
Descarcă Ghidul complet de aici.