Firma din România care a dat lovitura în pandemie: „A fost o mană cerească pentru noi”
Foarte multe afaceri au avut de pierdut în pandemie, însă pentru altele a fost o mână cerească. Firmele de curierat au cunoscut o creștere substanțială în pandemie, iar potrivit șefului Fan Courier, Adrian Mihai, a avut o perioadă foarte prosperă.
Cum s-au descurcat firmele de curierat în pandemie
Atunci când toată țara a intrat în lockdown, doar forțele de ordine, curierii și livratorii mai erau pe străzi. Pandemia a fost o perioadă complicată pentru curieri, deoarece la început nu se știa foarte multe despre virus, iar aceștia trebuiau să intre în contact cu multă lume. Cu toate acestea, a fost cea mai profitabilă firmă din România.
”Pandemia a fost pentru noi un mijloc de dezvoltare inimaginabil, a fost o mană cerească. Dacă pentru multe companii din economia României a fost foarte greu, pentru noi provocările au fost diferite. Noi am crescut cu 30% anul trecut, dar și concurenții noștri au crescut”, a spus la o conferință de presă, Felix Pătrășcanu, co-fondator al companiei.
În acea perioadă a devenit o mândrie să vii curier, spune șeful companiei. A dat exemplu lockdown-ul. Atunci, oamenii îi așteptau pe curieri cu sufletul la gură și se bazau pe ei foarte multe, neavând voie să iasă din casă.
”În timpul pandemiei meseria de curier a devenit o mândrie. este o onoare să fii curier și oamenii au simțit-o. S-au simțit cu adevărat importanți. Ei chiar ajută societatea livrând orice” spune șeful companiei.
Ce profit a făcut firma până acum
Cea mai aglomerată perioadă din an pentru curieri a fost de Black Friday, cel puțin atunci începe, deoarece apoi vin sărbătorile. Prin urmare, curierii au cel mai mult de muncit între noiembrie și ianuarie. Cea mai grea săptămână este înainte de Crăciun, deoarece toți comandă cadouri și vor să ajungă comanda cât mai repede. Fan Courier a investit peste 20 de milioane de euro anul acesta, iar anul următor au în plan să mai investească 30 de milioane de euro.
Compania spune că va încheia anul cu o cifră de afaceri cu 5% mai mare, circa 1,06 miliarde de lei. Creșterea ar fi fost mai mare, însă industria HoReCa a scăzut mult în pandemie, iar creșterea altor industrii a compensant scăderea.
”Suntem mult în urma Europei de Vest și sunt domenii unde este potențial enorm de creștere, cum ar fi livrarea de alimente online. Va fi poate o dublare sau o triplare a comenzilor online la capitolul mâncare, fiindcă va fi din ce în ce mai rapid: va ajunge mult mai repede curierul la Dvs acasă, decât dacă v-ați urca în mașină să mergeți la magazin”, spune Adrian Mihai.