Este oficial! Ce categorii de angajați vor primi vouchere de vacanță, de acum înainte. Ministerul Finanțelor a anunțat perioada
Guvernul României pregătește modificări importante pentru cetățeni, în ceea ce privește acordarea voucherelor de vacanță, conform unui proiect de lege publicat de Ministerul Finanțelor. Potrivit acestuia, voucherele de vacanță vor fi acordate exclusiv unei anumite categorii de bugetari. Află dacă te numeri printre ei
În ce interval de timp se vor acorda voucherele de vacanță
Proiectul de lege publicat astăzi de Ministerul Finanțelor prevede că, începând din 1 ianuarie 2024 și până la 31 decembrie 2026, instituțiile publice vor acorda vouchere de vacanță în cuantum de 1.600 de lei pe an personalului cu salarii nete lunare de până la 8.000 de lei.
Această măsură are scopul de a oferi beneficii angajaților din sectorul bugetar cu venituri mai mici și de a stimula activitatea economică în industria turismului.
„Instituțiile publice (…) acordă anual vouchere de vacanță în cuantum de 1.600 lei, în perioada 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2026, personalului ale căror salarii nete lunare de încadrare sunt de pană la 8.000 lei”, se arată în proiectul de lege privind măsurile fiscal bugetare publicat marți de Ministerul Finanțelor.
Vă reamintim că, potrivit legii voucherele de vacanţă se pot utiliza pentru achiziţionarea de servicii de la operatorii economici cu activitate de turism din România, autorizaţi conform legii, care deţin structuri de primire turistice clasificate, dar și de la agenţii de turism licențiate, care acceptă o astfel de modalitate de plată, denumite, în mod convenţional şi în înţelesul prezentei legi, unităţi afiliate.
Ce se întâmplă cu tichetele de masă
După multe discuții dezbătute în Guvern, legate de valoarea tichetelor de masă, a fost anunțată suma stabilită pentru a fi acordată angajaților. Astfel, proiectul stabilește o limită superioară pentru valoarea indemnizațiilor de hrană, tichetelor de masă și normelor de hrană, care nu poate depăși contravaloarea a două salarii minime brute pe țară/an/persoană, valabile la data de 1 ianuarie 2019.
Conform propunerii legislative, se va calcula un impozit de 10% asupra venitului brut din care se deduce contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată și reținută la sursă în cazul tichetelor de masă. Această măsură vine în concordanță cu reglementările fiscale actuale și are ca scop asigurarea unei taxări corecte și transparente a acestor avantaje.
Aceste schimbări au fost propuse pentru a asigura sustenabilitatea financiară a țării pe termen lung și pentru a oferi un sprijin mai mare angajaților din sectorul bugetar cu venituri mai mici, în special în contextul economiei și industriei turismului, care au fost afectate de pandemia de COVID-19. Proiectul de lege va trece prin procesul legislativ pentru a fi aprobat și implementat în viitorul apropiat.
„Cheltuielile privind drepturile de hrană/indemnizaţia de hrană/tichete de masă/norma de hrană indiferent de denumirea acesteia stabilite conform reglementărilor legale sau conform contractelor colective de muncă nu pot depăşi anual contravaloarea a două salarii minim brute pe ţară/an/persoană valabile la data de 1 ianuarie 2019, actualizată cu indicele preţului de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică, începând cu ianuarie 2025”, se arată în document.