Escrocheria prin care mulți clienți Lidl au fost păcăliți. E alertă, ce s-a întâmplat în aceste zile în Germania

de: Sabina Anastasia
26 06. 2023

E alertă printre consumatori. Playtech Știri îți explică tot ce trebuie să știi despre escrocheria prin care mulți clienți Lidl au fost păcăliți. Ce s-a întâmplat în aceste zile în Germania i-a pus pe mulți în situația de a pierde bani nejustificat.

Escrocheria prin care mulți clienți Lidl au fost păcăliți

Este un fapt binecunoscut că infractorii obișnuiesc să se folosească de imaginea marilor lanțuri de retail pentru a înșela în mod perfid consumatorii fideli. În calitate de client, este bine să fii atent întotdeauna la detalii când faci cumpărăturile, primești o factură acasă sau un e-mail în care ți se cere să faci o anumită acțiune.

O nouă escrocherie circulă printre clienții Lidl, în Germania, în aceste zile. O scrisoare aparent emisă de reprezentanții lanțului de retail Lidl i-a făcut pe consumatori să își ridice semne de întrebare privind detaliile ce le sunt furnizate în numele unor supermarketuri sau discounteri cunoscuți.

De data aceasta, escrocheria are loc prin intermediul unei scrisori false, emise în numele Lidl. Aceasta vizează clienții care efectuează cumpărături în mediul online. Din textul scrisorii, se înțelege că anumiți clienți trebuie să facă o plată pentru achizițiile realizate pe internet. Avertismentul Lidl este să nu se dea curs cererii.

Scrisoarea prezintă logo-ul actual al companiei germane Lidl și un antet profesional. Niciuna dintre ele nu are vreun indiciu al faptului că este vorba despre o înșelătorie. Intitulat „Ultima cerere de plată”, actul exercită presiune suplimentară asupra clienților lanțului de magazine pentru a achita o anumită sumă de bani.

Cum descoperi dacă scrisoarea Lidl este falsă, de fapt

Pentru că textul scrisorii este profesional și nu ridică semne de întrebare, clienții obișnuiesc să facă plata fără să se gândească de două ori înainte. Doar că cererea de plată în numele societății germane este falsă, potrivit revistei Watson.de.

În mod normal, consumatorii recunosc rapid acțiunile tip fraudă prin poștă, e-mail sau SMS, pe baza unor greșeli de ortografie sau a expeditorilor dubioși. Nu acesta este cazul de această dată, însă. Clienții trebuie să fie atenți la alte detalii pentru a înțelege că sunt prinși în mijlocul unei fraude.

Dacă toate datele din scrisoare sunt corecte, este foarte dificil pentru clienți să își dea seama că textul este fals în realitate. În cazul de față, consumatorilor li se atribuie un număr de client odată cu emiterea scrisorii. Li se cere să plătească o achiziție în valoare de 55, 91 euro, pe care ar fi efectuat-o online. În plus, sunt percepute și taxe suplimentare pentru emiterea cererii.

Dacă te regăsești vreodată într-o astfel de situație, este bine să răspunzi la trei întrebări. Prima: ai plasat tu vreo comandă recent la Lidl? A doua: ai primit vreun e-mail privind o comandă sau sumă restantă de plată? Și ultima: este adresa expeditorului corectă? Dacă nu poți răspunde la una dintre aceste întrebări, este vorba despre o înșelătorie.