Emil Boc, prins cu minciuna de cetățeni! Ce a apărut în Cluj, la câteva zile de la declarația primarului
Emil Boc a spus că jumătate din flota de transport public a din Cluj este electrică, prietenoasă cu mediul, iar de acum municipalitatea va achiziționa doar astfel de autobuze, însă realitatea îl contrazice.
Emil Boc prins cu minciuna de cetățeni
În luna februarie, la inaugurarea a 25 din cele 50 de troleibuze solaris, Emil Boc și-a reînnoit angajamentul făcut clujenilor încă de anul trecut. Fostul premier a anunțat că primăria pe care o conduce va face investiții exclusiv în mijloace de transport public noi, prietenoase cu mediul, adică troleibuze, tramvaie și autobuze electrice.
„Astăzi, 50% din flota de transport public a orașului este nepoluantă, electrică. De departe suntem administrația locală cu cea mai nepoluantă flotă de transport public din România. Acest lucru va continua și în anii următori, obiectivul nostru fiind ca în anul 2026 întreaga flotă de transport public din oraș să fie nepoluantă. Practic, ne dorim să le asigurăm clujenilor două lucruri: sănătate și confort. Dintre cele 370 de mijloace de transport care compun flota de transport public a orașului, 66% sunt noi, ceea ce arată preocuparea și respectul faţă de clujeni și preocuparea noastră de a asigura un mediu nepoluant în Cluj-Napoca”, spunea Emil Boc potrivit Adevărul.ro.
Autobuze la mâna a doua aduse din Franța
Numai că, la câteva săptămâni, Clujul a cumpărat autobuze articulate diesel poluante și la mâna a doua. Vorbim despre zece autobuze Irisbus Agora vechi de aproape 15 ani, cu normă de poluare Euro 3. Autovehiculele au fost achiziționate după o licitație adjudecată de compania Infitrade, cea care a umplut Clujul de autobuze second hand aduse din Paris.
Este vorba de autobuze vechi, la care compania de transport din Paris a renunțat de ani buni din cauza vechimii și a uzurii lor. Pe străzile Clujului încă mai circulă autobuzele Renault.
Ultimele 10 autobuze achiziționate au fost aduse tot din Franța, însă din Rouen. Clujul a plătit aproximativ 100,000 de lei, echivalentul a puțin mai mult de 20,000 de euro. Un autobuz articulat de calitate nou, ajunge la 400,000 de euro, iar cele electrice depășesc 700,000 de euro.
Autobuzele vechi au fost revopsite în culorile flotei Companiei de Transport Public Cluj, mov și gri. Acestea au fost introduse în trafic din vara acesta, însă în cea mai mare discreție. Lucru explicabil, de altfel, ținând cont că atunci când Gabriela Firea, a anunțat în urmă cu doi ani faptul că Bucureștiul ar putea să achiziționeze autobuze la mâna a doua, a fost criticată și ironizată, motiv pentru care a și renunțat la acest plan.