Elevii vor desființarea intrării separate pentru profesori în școli. Răspunsul unei profesoare a stârnit un val de reacții
O lege nescrisă, dar care este aplicată și respectată în toate școlile și liceele din România, de zeci de ani, ar putea să dispară, însă propunerea nu a fost primită cu brațele deschise. Elevii vor desființarea intrării separate pentru profesori în școli, însă răspunsul unei profesoare a stârnit un val de reacții.
Lege nescrisă, respectată de zeci de ani în școlile și liceele din România
Cu toate că nu există nicio prevedere legală ce stabilește separarea căilor de acces pentru elevi și angajații din învățământ, de zeci de ani, în toate școlile și liceele din România este o regulă respectată cu sfințenie.
Lucrurile s-ar putea schimba, însă. Elevii vor desființarea intrării separate pentru profesori în școli, recomandarea se regăsește printre propunerile privind noul Statut al Elevului în Raportul realizat de Consiliul Național al Elevilor la finalul anului, potrivit Edupedu.
„Interzicerea existenței, prin noul Statut al Elevului, a unor intrări/ieșiri separate din unitatea de învățământ, destinate exclusiv profesorilor, elevilor fiindu-le restricționat accesul în mod ilegal în prezent”, se precizează în document.
Elevii vor desființarea intrării separate pentru profesori în școli
În timp ce elevii primesc cu brațele deschise propunerea, în rândul cadrelor didactice se formează două tabere. Reacția unei profesoare a stârnit un val de nemulțumiri.
„Este o formă de uzurpare a imaginii cadrului didactic. În primul rând, suntem categorii sociale diferite.
Nici la spital, dacă mergem, nu dăm nas în nas cu doctorul pe scară. Au intrări separate medicii și pacienții.
Un cadru didactic, chiar și în societatea contemporană în care este afectată imaginea profesorului, rămâne un mentor, un formator de destine. Și ca să pot să fac lucrul acesta corect, îmi trebuie o stare, îmi trebuie un statut, un loc în instituție. Haideți atunci să le deschidem și cancelaria. Să intre și în cancelarie”, a declarat Claudia Osiceanu, profesoară de română la Școala Gimnazială „Grigorie Ghica Voievod” din București, potrivit Scoala9.ro.
Te-ar putea interesa și: Lovitură dură pentru elevi și studenți. Se închid site-urile care vând referate
Răspunsul profesoarei a stârnit critici în spațiul public
Opinia cadrului didactic a fost dezbătută în mediul online. Printre cei care au criticat poziția profesoarei este și Ioana Chicet-Macoveiciuc, cunoscută în mediul online ca „Prințesa Urbană”.
„Citesc întristată despre cum o profesoară din București a declarat că profesorii nu au cum să intre în școală pe aceeași ușă cu elevii, e nevoie musai de intrări separate, pentru că «sunt categorii sociale diferite» (așa a zis ea) și folosirea aceleiași intrări pentru copii și dascăli ar «uzurpa imaginea cadrului didactic».
Nu comentez declarația, nu cred că e nevoie”, a scris aceasta.
A continuat cu o poveste emoționantă și impresionantă trăită de o familie de români în Olanda, într-un sat cu 17.000 de locuitori, al cărei băiețel a avut mari dificultăți lingvistice.
„Ne-am mutat în Olanda în septembrie 2023. Cea mai mare îngrijorare a mea a fost adaptarea băiețelului meu la școală. (…)
Totuși, nu despre adaptarea lui vreau să zic în acest text, ci mai degrabă despre ce mi s-a întâmplat astăzi, în prima zi după vacanța de iarnă.
L-am adus la școală și am așteptat, ca de obicei, la geamul grupei lor ca să-l văd când intră și să mă vadă. E ritualul nostru. În timp ce stăteam la geam, învățătoarea deschide geamul și îmi zice că are ceva pentru mine. Am fost destul de surprinsă, evident. Ea scoate dintr-o cutie o carte pentru copii și mi-o dă. Era o carte în limba neerlandeză cu traducere în română. Mi-a zis că a comandat-o pentru băiețelul meu și mă roagă să i-o citesc până când reușește să o înțeleagă bine, apoi să o aduc înapoi învățătoarei ca să-i citească și ea. Apoi mi-a zis că în vacanță a început să învețe româna pe Duolingo și mi-a spus câteva cuvinte. A zis că vrea să învețe fraze și cuvinte de bază ca să-l poată ajuta pe copilul meu să se adapteze mai ușor. Vrea ca el să simtă că și alții vor să-i cunoască limba și că se face efort pentru el.
A recunoscut învățătoarea că e foarte grea limba română dar că îi place și nu se lasă până nu reușește să lege câteva propoziții cu el.
Ce am făcut eu – am plâns. Am simțit că vreau să o îmbrățișez și i-am mulțumit de multe, multe ori. Sincer, nu am crezut că se poate să facă un învățător asta și am simțit că face asta și pentru mine ca să mă asigure că copilul meu va fi bine și ea îi este alături.
Am vrut să împărtășesc aceasta cu cât mai mulți oameni, din cât mai multe locuri, nu ca să arăt că aici e cel mai bine, ci pentru că vreau ca ceea ce face această învățătoare să inspire alți dascăli de oriunde din lume, să ajute un copil așa cum este ajutat al meu. Sau poate pur și simplu, acest gest va încolți dorința unei persoane de a ajuta pe cineva și de a arăta că profesionalismul și bunătatea pot merge împreună.
Vă mulțumesc că ați citit până la capăt»”, a scris, pe Facebook, „Prințesa urbană”.
Te-ar putea interesa și: Alocațiile copiilor se majorează din februarie 2024. Câți bani vor primi elevii