Dezastru pe Autostrada Transilvania, unde s-a produs o nouă alunecare de teren
O nouă alunecare de teren a avut loc pe autostrada A3, în apropiere de localitatea Sâncraiu Almașului, între Nădășelu și Zimbor. Incidentul a avut loc pe șantierul unde constructorul român UMB lucrează încă de la începutul anului.
Alunecare de teren pe Autostrada Transilvania
Alunecarea s-a produs după ce în urmă cu o lună o surpare majoră a avut loc în apropiere de Nădășelu. În acea zonă, constructorul a intrat puternic în dealul de lângă localitate. Încă din anii 2000, de pe vremea contractului Bechtel, Traseul Autostrăzii Transilvania era stabilit, cu toate că dealurile transilvănene din zonă erau cunoscute ca fiind instabile.
„Sunt numeroase zone cu sol instabil care au dat bătăi de cap și constructorilor anteriori – Bechtel a sărit peste acest tronson și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău spre graniță și Maltauro căruia i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren după ce a cerut costuri suplimentare imense”, spuneau reprezentanții Asociației Pro Infrastructura după alunecarea masivă de teren care a avut loc în urmă cu o lună lângă Nădășelu.
Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este una dintre primele autostrăzi din țară care putea să intre în fonduri din Planul Național de Redresare și reziliență. Lucrările au început în luna februarie, atunci când zeci de utilaje UMB au intrat pe șantier.
Pe lângă cei 30 km de la Nădășelu la Zimbor, UMB este responsabilă și de porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului. În total, este vorba despre 42 km, fiind incluși la finanțare prin PNRR.
Primul tronson de autostradă care ar putea fi inaugurat în 2021
Până la finalul anului sau chiar mai devreme, aproximativ 9 km de șosea rapidă, dintre care 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum cu patru benzi și separator de sens, ar putea fi dați traficului. Lucrările sunt aproape de final.
Tronsonul A3 de la Târgu Mureș la Ungheni nu este foarte lung, însă vine în continuarea a 33 de kilometri de autostradă dați deja în trafic. Această porțiune ar permite șoferilor să intre pe autostradă mult mai aproape de Târgu Mureș.
„Tronsonul A3 Ungheni – Târgu Mureș, un sector de 10 kilometri, jumătate autostradă, jumătate drum de legătură (n.r. cu câte două benzi pe sens.). Nu avem probleme acolo, se avansează foarte bine”, a spus fostul ministru Cătălin Drulă când și-a făcut bilanțul la Ministerul Transporturilor.
De asemenea, Cătălin Drulă a mai precizat că tronsonul ar urma să fie finalizat în noiembrie.