Detaliul de pe eticheta alimentelor pe care românii îl trec cu vederea. E foarte util, ce simbolizează acest cod
Citirea etichetei atunci când cumpărăm un produs nou este necesară. Aceasta oferă informații importante cu privire la produsul pe care îl achiziționăm. Există un cod într-un oval alb pe ambalajele multor alimente, pe care oamenii nu îl iau în considerare, cu toate că ar trebui. Ce reprezintă?
Ce simbolizează acest cod
Majoritatea produselor au un cod într-o oval alb. De obicei, acest cod este scris cu litere negre sau albastre și oferă informații foarte importante pentru consumatori. Se găsește pe următoarele produse:
- Carnea și produsele din carne
- Laptele și produsele lactate
- Ouăle și produsele din ouă
- Produsele pescărești
- Melcii, scoicile, organele, grăsimile animale, gelatina și colagen
Codul permite identificarea locului unde produsul a fost prelucrat sau ambalat ultima dată, dar nu oferă informații cu privire la originea inițială a produsului.
Pentru a-l identifica mai ușor, trebuie să știți că acest cod este format din trei linii. Fiecare dintre acestea reprezintă:
- Două litere – Reprezintă abrevierea țării de producție
- Două litere și o serie de cifre – Numărul de autorizare al unității, format din abrevierea landului în care se află unitatea și o serie numerică
- Două litere – Abrevierea pentru Comunitatea Economică Europeană.
Pentru produsele din Germania se folosește „EG”. Abrevierea „CE” este pentru Franța, Portugalia, Italia, Spania și România, iar „EC” pentru Anglia.
Practic, acest cod oval este un instrument important pentru asigurarea siguranței și calității produselor de origine animală.
Nu mulți cunosc semnificația acestui cod, dar el joacă un rol crucial în trasabilitatea produselor și în menținerea standardelor de igienă și siguranță alimentară în întreaga Uniune Europeană.
O nouă lege este introdusă pentru reducerea risipei alimentare
Toate magazinele și restaurantele sunt obligate să reducă prețul alimentelor care se apropie de termenul de expirare. O altă soluție este să doneze produsele respective unei asociații caritabile.
„Nimeni nu vrea să rămână cu marfa nevândută, există o motivare și sub acest aspect, ca produsele să ajungă la consumator în termenul normal. Faptul că o parte din ele ajung să depășească limita nu e o veste bună pentru nimeni”, a spus George Bădescu, președinte, Asociația marilor rețele comerciale.