29 nov. 2021 | 18:21

Descoperirea care ar pune capăt pandemiei de Covid-19. Arma care ucide virusul în doar 2 secunde

Sănătate
Marele avantaj oferit este acela că pot dezinfecta o suprafață foarte rapid

O formă specială de radiație, cunoscută sub numele de undele milimetrice, poate distruge 99% dintre virusurile corona și poliovirusul de pe suprafețe în două secunde. Datele au fost publicate, în urma unor noi cercetări efectuate de oamenii de știință de la Universitatea Ariel, din Israel. Rezultatele pot avea implicații importante. Mai ales asupra modului de dezinfectare a mediilor și echipamentelor într-un mod rapid și eficient.

Undele milimetrice pot ucide COVID-19 și virusul poliomielitei

Undele milimetrice au multe aplicații. În domeniul medical, cercetările preliminare au arătat că acestea pot fi foarte eficiente în direcționarea tumorilor și în uciderea celulelor canceroase. În plus, undele milimetrice pot fi folosite pentru a transfera energie și electricitate fără a utiliza fire, precum și în procesul de fabricare a unor materiale unice, cum ar fi diamantele sintetice.

Laboratorul de la Universitatea Ariel, din Israel se concentrează pe sursele de radiații electromagnetice. Acest tip de radiații funcționează în regimul undelor milimetrice. Asta înseamnă înseamnă că au o lungime de undă de aproximativ trei milimetri, spun cercetătorii isaelieni.

Pentru comparație, radiația unui telefon mobil are o lungime de undă de aproximativ 30 de centimetri, iar cea a unui cuptor cu microunde de aproximativ 12 centimetri.

După izbucnirea pandemiei de coronavirus, profesorul Moshe Einat, de la Departamentul de Inginerie Electrică, și echipa sa au avut ideea de a folosi undele milimetrice pentru a distruge virusul și au început să coopereze cu Dr. Gabi Gerlitz, un biolog molecular.

„Undele milimetrice fac ca procesul să decurgă mult mai rapid decât cele actuale.

Am văzut că radiațiile pot crește temperatura flacoanelor și, prin urmare, pot ucide virusul.”, a declarat Garlitz, autorul principal al studiului.

Marele avantaj, pot dezinfecta o suprafață foarte rapid

Afirmația îi aparține aceluiași cercetător, Gabi Garlitz, care mai adaugă faptul că tehnologia nu poate viza în prezent virusul din corpul uman, „dar poate fi foarte utilă pentru încăperi, echipamente și toate formele de suprafețe care trebuie să fie curățate de orice virus și în special de coronavirus„.

„Alte metode utilizate în prezent în acest scop, cum ar fi radiațiile UV, durează câteva minute și uneori chiar o oră întreagă. În plus, ar putea fi toxice pentru oameni, ceea ce face ca procesul de dezinfecție să fie foarte nepractic.

Cu tehnica noastră, prin undele milimetrice,  am eliminat aproape 99,9% din virus în două secunde.”, spune Dr. Gabi Gerlitz, conform publicației israeliene The Jerusalem Post.

De asemenea, radiația este foarte blândă cu suprafețele, nu le încălzește și nici nu le afectează și, prin urmare, poate fi folosită pe suprafețe delicate, cum ar fi echipamentele electronice.

Oamenii de știință au încercat aceeași tehnologie, undele milimetrice, și cu poliovirusul și au obținut rezultate similare. „Am vrut să dovedim că metoda funcționează cu viruși în general”, a declarat Garlitz.

Pentru viitor, cercetătorii se concentrează pe aplicarea tehnicii pentru dezinfectarea apei. Contaminarea apei este o problemă mondială. Garlitz crede că acest undele milimetrice ar putea oferi o soluție pentru aceasta.

PlaySport
Marele campion, AVENTURĂ amoroasă cu artista cunoscută de toată lumea! S-a aflat ce au făcut
Ego.ro
Imaginile indecente cu Elena Udrea au ajuns pe internet! Doar iubitul o vede așa FOTO
Digi24
Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte de a cumpăra de pe aceste platforme Citește mai
Cancan.ro
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
Stirile PROTV
Un șofer și-a mai verificat o dată TIR-ul înainte de a ieși din țară prin Timiș. Ce a văzut l-a făcut să sune imediat la 112
Romania TV
Adrian „Beleaua” Corduneanu dă cărțile pe față după moartea lui Costel cel Mare
Capital.ro
Ungaria, AJUTOR NESPERAT pentru România. Au dat vestea uriașă chiar astăzi, 23 APRILIE: Avem un plan
EVZ.ro
Bill Gates pariază pe aceste locuri de muncă. Nu vor dispărea niciodată
Adevarul
Marea Britanie este „pe picior de război”. Ce anunț a făcut premierul Rishi Sunak din Polonia | VIDEO
BZI.ro
Dana Nălbaru este bucuroasă că a făcut asta cu mâna ei: „Sunt o femeie obosită, dar fericită!” – FOTO
Spynews.ro
Sport.ro
FOTO Tânăra desemnată "cel mai frumos copil din lume", apariție wow în costum de baie. La 23 de ani și-a eclipsat deja tatăl, un celebru fotbalist
Impact.ro
Top 10 filme cu Amza Pellea. Actorul, un TITAN al cinematografiei românești
Parteneri
Divorț în familia regală. Au decis să-și spună adio prin intermediul unui comunicat de presă
Redactia.ro
”Victima” luptătorului suspendat pe viață a răbufnit: ”Toată lumea i-a cerut”. Ce a pățit după episodul fără precedent
Digisport.ro
Zodii care își vor dubla norocul și vor obține bani rapid în perioada 24 – 30 aprilie. Vor avea parte de venituri suplimentare care îi vor face foarte fericiți.
Click.ro