29 nov. 2021 | 18:21

Descoperirea care ar pune capăt pandemiei de Covid-19. Arma care ucide virusul în doar 2 secunde

Sănătate
Marele avantaj oferit este acela că pot dezinfecta o suprafață foarte rapid

O formă specială de radiație, cunoscută sub numele de undele milimetrice, poate distruge 99% dintre virusurile corona și poliovirusul de pe suprafețe în două secunde. Datele au fost publicate, în urma unor noi cercetări efectuate de oamenii de știință de la Universitatea Ariel, din Israel. Rezultatele pot avea implicații importante. Mai ales asupra modului de dezinfectare a mediilor și echipamentelor într-un mod rapid și eficient.

Undele milimetrice pot ucide COVID-19 și virusul poliomielitei

Undele milimetrice au multe aplicații. În domeniul medical, cercetările preliminare au arătat că acestea pot fi foarte eficiente în direcționarea tumorilor și în uciderea celulelor canceroase. În plus, undele milimetrice pot fi folosite pentru a transfera energie și electricitate fără a utiliza fire, precum și în procesul de fabricare a unor materiale unice, cum ar fi diamantele sintetice.

Laboratorul de la Universitatea Ariel, din Israel se concentrează pe sursele de radiații electromagnetice. Acest tip de radiații funcționează în regimul undelor milimetrice. Asta înseamnă înseamnă că au o lungime de undă de aproximativ trei milimetri, spun cercetătorii isaelieni.

Pentru comparație, radiația unui telefon mobil are o lungime de undă de aproximativ 30 de centimetri, iar cea a unui cuptor cu microunde de aproximativ 12 centimetri.

După izbucnirea pandemiei de coronavirus, profesorul Moshe Einat, de la Departamentul de Inginerie Electrică, și echipa sa au avut ideea de a folosi undele milimetrice pentru a distruge virusul și au început să coopereze cu Dr. Gabi Gerlitz, un biolog molecular.

„Undele milimetrice fac ca procesul să decurgă mult mai rapid decât cele actuale.

Am văzut că radiațiile pot crește temperatura flacoanelor și, prin urmare, pot ucide virusul.”, a declarat Garlitz, autorul principal al studiului.

Marele avantaj, pot dezinfecta o suprafață foarte rapid

Afirmația îi aparține aceluiași cercetător, Gabi Garlitz, care mai adaugă faptul că tehnologia nu poate viza în prezent virusul din corpul uman, „dar poate fi foarte utilă pentru încăperi, echipamente și toate formele de suprafețe care trebuie să fie curățate de orice virus și în special de coronavirus„.

„Alte metode utilizate în prezent în acest scop, cum ar fi radiațiile UV, durează câteva minute și uneori chiar o oră întreagă. În plus, ar putea fi toxice pentru oameni, ceea ce face ca procesul de dezinfecție să fie foarte nepractic.

Cu tehnica noastră, prin undele milimetrice,  am eliminat aproape 99,9% din virus în două secunde.”, spune Dr. Gabi Gerlitz, conform publicației israeliene The Jerusalem Post.

De asemenea, radiația este foarte blândă cu suprafețele, nu le încălzește și nici nu le afectează și, prin urmare, poate fi folosită pe suprafețe delicate, cum ar fi echipamentele electronice.

Oamenii de știință au încercat aceeași tehnologie, undele milimetrice, și cu poliovirusul și au obținut rezultate similare. „Am vrut să dovedim că metoda funcționează cu viruși în general”, a declarat Garlitz.

Pentru viitor, cercetătorii se concentrează pe aplicarea tehnicii pentru dezinfectarea apei. Contaminarea apei este o problemă mondială. Garlitz crede că acest undele milimetrice ar putea oferi o soluție pentru aceasta.

PlaySport
Jador și Oana Ciocan, filmați în intimitate după Survivor! Imaginile incendiare au apărut pe net
Ego.ro
INCREDIBIL cum arăta Roxana Ionescu acum 20 de ani, când poza fără haine! Imaginile XXX au scăpat pe net
Digi24
Un bărbat este obligat de instanță să-și plătească soția pentru toată munca depusă în casă, în cei 26 de ani de căsnicie
Cancan.ro
Ce bilețel a primit o șoferiță din România, pe parbrizul mașinii: 'Ești frumoasă, dar..'
GSP.ro
Fosta iubită celebră a lui Stelea, detalii neștiute: „El era căsătorit atunci. Îl am și acum în suflet”
Stirile PROTV
Unde a fost găsit, de fapt, Radu Aryan, copilul de 2 ani dispărut în Botoșani. Cine sunt "eroii zilei" | GALERIE FOTO
Romania TV
ULTIMA ORĂ! A murit Adina Cezar! Este vestea extrem de tristă a începutului de săptămână!
Capital.ro
Decizie pentru toți românii care locuiesc la BLOC. Va fi obligatoriu pentru Asociația de Proprietari
EVZ.ro
Noi reguli de circulație. Acești români sunt predispuși la amenzi
Adevarul
Cum sunt săpate tunelurile din vestul României. Trenurile vor circula cu 160 km/h prin munte VIDEO
BZI.ro
Andra, despre infidelitate: „Dacă ai copii, treci peste niște lucruri!”
Spynews.ro
Soția lui Gabi Stângău, devastată de durere și la o lună de la moartea lui! Diana nu își găsește liniștea: ”Totul este bucăți” / FOTO
Libertatea.ro
Unde a fost găsit copilul de 2 ani din Botoșani după mai bine de 24 de ore de căutări. „Manu, Laur și Ionuț sunt eroii zilei”
Sport.ro
FOTO "Nu găsesc bikini potriviți pentru mine". Cum arată sportiva care a fost desemnată "cea mai sexy voleibalistă"
Impact.ro
Otilia Cazimir și George Topîrceanu, o iubire ca-n fime. Moartea i-a despărțit prea devreme: ”Prea mi-e dor de el”
Parteneri
Prima reacția a tatălui micuțului de 2 ani dat dispărut. Radu Ayan era desculț și ud, ghemuit lângă un copac
Redactia.ro
Puțini își mai amintesc: cum a reacționat Paula Badosa, după ce Simona Halep s-a operat la nas
Digisport.ro
Ce spune tatăl lui Jador despre nunta fiului său: „Trebuia să…”
Click.ro
Un bărbat din Mureș a fost prins de polițiști în timp ce îşi viola fiica
Digi24
Putin amenință Occidentul că un conflict Rusia-NATO ar fi la doar un pas de al treilea război mondial
Cutremur la Antena 1. Schimbarea e fără precedent
EVZ.ro
Român, condamnat la cinci ani de închisoare, după ce și-a obligat fratele mai mic să fure, încă de când acesta avea 12 ani. Băiatul primea liber numai în zilele de marți
Spynews
Carmen Grebenișan a făcut anunțul la doi ani de la nuntă: „Tot timpul m-am gândit să fac asta!“
BZI.ro
Presa rusă a anunțat că Regele Charles al III-lea a murit. Regatul Unit a reacționat
Capital.ro
Cea mai puternică rugăciune către Iisus Hristos. Cuvintele pe care toți credincioșii trebuie să le rostească la începutul Postului Paștelui
Antena 3
Pescobar este din nou tătic! Paul Nicolau este în culmea fericirii!
BZI.ro
Lourdes Leon, aproape dezbrăcată la un eveniment. Imagini incendiare cu fiica Madonnei
TV Mania
Adeverințe pentru BANI ÎN PLUS la pensie. Pensionarii iau cu asalt Casele de Pensii
Mediaflux
Spynews.ro
„Escrocheria de aur” face ravagii printre șoferi. Cu ce îi ademenesc tâlharii pe șosea
Realitatea.net
Pescobar caută înlocuitor pentru Larisa Popa la Taverna Racilor. Ce salariu generos oferă
Antena 1
Cum se numește familia de români care a dat lumii 5 genii?
Shtiu.ro