Anunțul momentului cu privire la construcția creșelor moderne în clădirile de birouri în care lucrează părinții. Singura condiție care trebuie îndeplinită

de: Rosu Ioana
03 06. 2021

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei vine cu informații excelente pentru toți părinții și viitori părinți care nu au în grija cui să-și lase copilașii. Potrivit noilor reglementări, există în plan construcția mai multor creșe după modelul european, unele dintre acestea fiind amplasate chiar în clădirile în care lucrează mulți angajați cu copii.

Normativa în vigoare a fost stabilită în urmă cu 24 de ani

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attil, anunță construirea de creșe moderne după modleul celor dinEuropa, după ce, creșele din România funcționează după normative vechi de 24 de ani, care nu mai sunt de actualitate în raport cu nevoile copiilor și ale părinților.

Acesta a explicat că a fost nevoie de câteva luni, până când noile reglementări au fost adoptate, însă, de acum înainte, se așteaptă ca viitoarele creșe să mulțumească toți părinții din România, întrunind toate condițiile de siguranță pentru cei mici.

“Noua reglementare va fi mai simplă, mai ușor de aplicat, și va garanta creșe sigure în caz de incendiu. În 2002 au fost modificate regulile privind construcția de locuințe, de atunci nu a fost actualizată nicio prevedere privind construcțiile.

Ministerul Dezvoltării va demara, încă în acest an, construirea noilor creșe conform programului de guvernare, astfel a fost necesară și urgentă actualizarea normativelor din acest domeniu. Scopul este să construim creșe moderne, pe baza unor reglementări moderne”, a transmis Cseke Attila, prin intermediul unui comunicat de presă al UDMR.

Astfel, noile măsuri decise de guvernanți speră să încurajeze natalitatea și să le încurajeze pe proaspetele mămici să revină mai repede la muncă, lăsându-și în siguranță puiul.

Creșe construite lângă birourile părinților

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei are în vedere construcția creșelor și în clădiri de birouri, cu condiția ca numărul angajaților care au copii cu vârste potrivite să fie dați la creșă este semnificativ, investiția fiind astfel justificată.

Printre condițiile care trebuie întrunite, se urmărește existența unui spațiu de joacă în aer liber generos pentru fiecare copil, 5 – 10 mp, un cabinet medical de cel puțin 16 mp în clădire, și cel puțin 8 mc de aer/copil în fiecare spațiu de joacă și dormitor, potrivit fanatik.ro.

De asemenea, se are în vedere eficiența energetică din resurse regenrabile, cât și alte aspect importante legate de rezistența structurilor arhitecturale.

“Scopul este de a încuraja natalitatea și de a ajuta tinerele mame în revenirea pe piața forței de muncă. Reglementările în vigoare, de 79 de pagini, au fost reduse la 28, și acordă posibilitatea, cu respectarea tuturor criteriilor și prevederilor, amplasării creșelor în cadrul unor clădiri de birouri “, se mai transmite în comunicat, potrivit sursei citate.