Decizia incredibilă luată de Lidl. Produsele fără adaos comercial care apar în toate magazinele pe 1 martie
Ca în fiecare an, marii retaileri pregătesc oferte la prețuri fără concurență. Prima parte a anului a devenit o caracteristică a politicilor comerciale, inclusiv pentru gigantul Lidl, de a aduce în rafturile magazinelor produse la prețuri mici. Așa se face că vorbim azi de decizia incredibilă luată de Lidl de a aduce produsele fără adaos comercial care apar în toate magazinele pe 1 martie, care vine și pe fondul unei crize economice accentuate și a diminuării puterii de cumpărare.
Clienții francezi au aflat despre decizia incredibilă luată de Lidl
Piața din Franța este una din piețele importante pentru Lidl, deși are concurență acerbă aici, datorită celorlați retaileri Achan și Carrefour. Dar, cu toate astea, clienții francezi au aflat despre decizia incredibilă luată de Lidl, care își lansează coșul antiinflație alcătuit din aproximativ cincizeci de produse, o cifră importantă, iar măsura în sine fiind una fără precedent.
Reprezentantul francez al gigantului Lidl a anunțat că își va lansa coșul antiinflație pe 1 martie. Propunerea ministrului delegat pentru Comerț, Olivia Grégoire, a avut ecou, iar prin această măsură, obiectivul este de a contracara scăderea puterii de cumpărare a francezilor timp de câteva luni.
Coșul Lidl va fi alcătuit din aproximativ cincizeci de produse, a explicat Michel Biero, director executiv de achiziții și marketing pentru Lidl Franța, și este un răspuns afirmativ la situația de criză din Franța, oficialul spunând că „este important să susținem acest tip de idei”.
Vezi și: „Criză alimentară fără precedent”. Anunțul șocant făcut de Emmanuel Macron, ce urmează în Europa
Lidl anunță vânzarea de produse fără adaos comercial în magazinele franceze
Conform unui comunicat emis de Lidl în aceste zile, decizia de a propune o listă de cel puțin 50 de produse, scoase la vânzare fără adaos comercial, vine ca răspuns la apelurile ministrului, dar și ca răspuns la inflația extrem de ridicată și slăbirea puterii de cumpărare a clienților de aici, știut fiind faptul că Franța este una din cele mai scumpe țări europene
„Am spus că douăzeci este prea puțin (…) trebuie să luați produsele pe care le găsiți cel mai mult în dulapul francezilor”, a adăugat Michel Biero, confirmând totodată că „va exista bio în coșul nostru”.
Lidl mai menționează faptul că lista de produse va fi alcătuită din produse alimentare și nealimentare, produse proaspete și congelate, produse de băcănie, dar și produse de curățenie sau de igienă.
O altă marcă încearcă exercițiul, fiind vorba de cei de la „Sistemul U”, spune publicația La Depeche, care a lansat pe 1 februarie, coșul său antiinflație format din 150 de produse fără adaos comercial.
Ministrul Olivia Grégoire chemase, toate celelalte lanțuri de supermarketuri să participe la acest proiect, solicitând crearea unui coș „care să răspundă nevoilor unei familii franceze medii cu copii și care să fie la un preț mic și nu la preț de cost”.
Pentru moment măsuri similare celei din Franța nu au fost anunțate pe nicio altă piață de desfacere a gigantului Lidl, deși situația nu este una bună aproape pe nicăieri, inclusiv în România.
Într-un fel, măsura anunțată pentru 1 martie este ca cea luată anul trecut de alți retaileri, când au luat decizia de a înghețare a prețurilor pentru o gamă importantă de produse alimentare.