Decizia care va afecta mii de români. Se întâmplă de la 1 august
În 2018 Compania Națională de Aeroporturi București era acuzată că nu poate asigura un serviciu taxi la standarde normale în aeroportul Otopeni. Situația, la acel moment, a degenerat într-un adevărat scandal, după ce taximetriștii autorizați și companiile de taxi existente au intrat într-un adevărat război cu așa-zisșii taximetriști pirat care operau clandestin și cu prețuri exorbitante.
Stat european, cu pretenții europene, dar fără facilități pentru turiști
Situația s-a rezolvat, în cele din umră, decizia oficialilor Companiei au decis să monteze în interiorul terminalelor de sosiri a unor automate cu ajutorul cărora turștii sosiți pe Aeroportul Otopeni să poată comanda un taxi de la companiile agreate de aceștia.
Se întâmplă de la 1 august în detrimentul turiștilor
A venit și anul 2020, iar Compania Națională de Aeroporturi București care a decis ca din data de 1 august să elimine definitv respectivele automate. Decizia vine după ce oficialii au decis să oblige companiile să achite taxele aferente și pentru perioada în care pe Otopeni nu s-a zburat din cauza pandemiei.
„Ne cer 13.000 de euro pe lună pentru o perioadă în care aeroportul nu a funcţionat şi, evident, noi nu am avut comenzi. Conducerea executivă a înţeles situaţia, dar nu a avut ce face fiindcă solicitarea a venit de la consiliul de administratie. Noi am notificat compania de aeroporturi încă de pe 17 martie că nu vom putea achita pentru că nu avem clienţi de la Otopeni, dar ei nu au luat nicio decizie în acest sens. La un moment dat ne-au propus să plătim 50 la sută, dar nu suntem de acord fiindcă aeroportul era pustiu. Aşa că de la 1 august scoatem aparatele din priză şi nu mai luăm comenzi.”, a precizat preşedintele COTAR.
Astfel cei care vor avea de suferit, în afară de companiile operatoare, vor fi doar turiștii, indiferent că sunt români sau străini, chiar dacă în acest moment va exista opțiunea trenului ca transport în comun înspre și dinspre București către aeroport.