De unde provine carnea din magazinele Penny. Puţini români ştiu ce cumpără
Încă de la început, în urmă cu 50 de ani, discounterul Penny Market și-a propus ca ceea ce vinde clienților săi să fie cu adevărat natural și proaspăt. Dar, odată cu intrarea în portofoliul celor de la Rewe, în 1989, acest desiderat a fost și mai mult accentuat și pus în aplicare. După intrarea pe piața românească, discounterul a aplicat exact aceeași situație și aici, așa că este important să știm, de exemplu, de unde provine carnea din magazinele Penny. Citește mai departe și află de unde.
De 18 ani, Penny Market a crescut în România
În 2005 Rewe, proprietarul brandului Penny Market, competitor direct al celuilalt grup german, Schawrtz, care deține Lidl și Kaufland, lua decizia de a intra pe piața românească de profil. Cu pași mici, dar siguri, discounterul a reușit să crească, iar astăzi vorbim de aproximativ 336 de magazine și, cel mai important, are o rețea de peste 450 de furnizori de produse din piața locală.
Vezi și: De unde provine carnea BIO din magazinele LIDL România. Detaliul de pe etichetă la care să fii atent
Există, într-adevăr, și importuri, dar ceea ce contează în cazul Penny Market este această rețea. Penny sau, la nivel internațional, Penny Market, în Bavaria și Austria Penny Markt, este un lanț germano-francez de supermarketuri cu discount cu sediul în Germania, care operează 3.550 de magazine în Europa, fiind fost fondat de Leibbrand Gruppe în 1973, iar din 1989, este deținută integral de Rewe Group.
Plănuiește să își extindă portofoliul de magazine în România
Reprezentanții Penny anunțau încă de la finalul anului trecut intenția de a-și mări numărul de magazine existente în piața locală. De-abia la începutul acestui an, compania mamă, Rewe Group mărea capitalul discounterului cu cel puțin 160 de milioane de euro pentru a accelera dezvoltarea în România, potrivit presei locale.
Conform celor de la „Ziarul Financiar” investiția este una dintre cele mai mari primite până în prezent de un jucător autohton pe piața de retail din România. Planul este ca până la finalul acestui an, Penny Market să deschide cel puțin 40 de noi magazine, fiind considerat de analiștii publicației aminite ca „cel mai rapid ritm de deschidere de magazine de când Penny a intrat pe piață”.
Popularitatea din România a lanțului de magazine vine și ca urmare a acelui desiderat de care vorbeam la început, al aprovizionării cu produse de la producătorii locali din piața unde activează. În acest sens vorbim astăzi și de produsele din carne, și am încercat să aflăm de unde provine carnea din magazinele Penny.
De unde provine carnea din magazinele Penny
Din 2005 și până în prezent, planul discounterului a fost de a-și crea o rețea solidă și profitabilă de furnizori locali, ceea ce a dus la o rețea de peste 450 de furnizori în 2023, conform publicației „Ziarul Financiar”. Aceeași publicație mai spune că proporția produselor locale este de aproximativ 70% în cazul Penny, dacă ne uităm la ceilalți jucători mari din piață, Carrefour, Lidl și Kaufland.
Dacă vă întrebați de unde provine carnea din magazinele Penny, răspunsul vine de la oficialii companiei, care declară că: „În prezent, avem o reţea ce include peste 450 de furnizori din România. Printre produsele de provenienţă românească de pe rafturile magazinelor noastre se regăsesc 50 de mărci proprii”, menționând faptul că tot ceea ce înseamnă carne, de porc, vită sau pui, este 100% românească.
„Decizia de a achiziţiona produse la nivel local face parte din strategia noastră de investiţii. Alegem să investim în produse româneşti pentru că am ajuns să cunoaştem dorinţele clienţilor noştri.“, mai spun oficialii Penny Market.
La sfârșitul anului 2022, Penny avea un portofoliu de 336 de magazine în România, în urma a 36 de deschideri și a unei închideri. Penny se numără printre puținele companii care au anunțat o accelerare a dezvoltării pe piața românească, alături de Carrefour, în timp ce alți jucători își încetinesc expansiunea, potrivit Ziarul Financiar.
Rewe Projektentwicklung România SRL, compania care operează investițiile imobiliare ale Penny în România, a primit prima investiție de 80 de milioane de euro în decembrie 2022, urmată de o altă sumă similară în ianuarie 2023.