De ce trebuie să mănânci 3 ouă pe săptămână. Greșeala majoră a românilor care le ignoră

De ce trebuie să mănânci 3 ouă pe săptămână. Greșeala majoră a românilor care le ignoră
De ce trebuie să mănânci 3 ouă pe săptămână. Greșeala majoră a românilor care le ignoră

O alimentație sănătoasă și echilibrată este rețeta succesului pe termen lung. Printre proteinele favorite ale românilor se află ouăle, consumate de majoritate dimineața.

De ce trebuie să mănânci 3 ouă pe săptămână

Mulți români preferă să cumpere ouă bio sau cele pe eticheta cărora scrie că găinile au fost crescute în aer liber. Cu toate acestea, Mihaela Bilic spune că nu există diferențe nutriționale între ouăle provenite de la găini care au trăit în medii diferite.

Nutriționistul spune că ouăle sunt foarte sănătoase și le-a asemănat cu somonul, pentru că ele conține acid cervonic, un elemente care face parte din familia Omega 3.

Este un acid gras care ajută creierul și care se găsește în ouă, somon, ulei de pește, dar și alte alimente.

„Nu mai e nevoie să golim oceanele de somon, ne ajunge și un ou

Toată lumea a auzit despre acizii grași esențiali Omega 3. Și chiar dacă nu știm exact ce sunt, important este că fac bine la sănătate…ba mai mult, au făcut subiectul a 3 premii Nobel

Deși face parte din familia Omega 3, de acidul cervonic cu siguranță n-a auzit nimeni. Este cel mai elaborat dintre toți acizii grași, iar numele lui are legătură cu creierul, la compoziția căruia participă din belșug. Oamenii de știință l-au botezat DHA, după terminologia greco-engleză: docosa hexanoic acid.”, a scris Mihaela Bilic.

Ouăle, extrem de importante pentru gravide

Nutriționistul a mai explicat că există în natură doar în produsele de otigine animală: ouă și peștii carnivori din mările reci.

„Acidul cervonic are o configurație complicată și funcții speciale în organism, cu atât mai mult cu cât oamenii nu-l pot “fabrica” și trebuie adus din alimentație. DHA există în natură doar în produsele de origine animală și cu precădere în 2 tipuri de produse: ouă și peștii carnivori din mările reci (tip somon).

Spre deosebire de găină, care este capabilă să producă în mod direct acid cervonic, somonul se mulțumește să se poziționeze la capătul lanțului trofic și concentrează sub piele DHA-ul provenit de la peștii mai mici pe care îi îngurgitează- somonul mănâncă pești, care pești au mâncat moluște și creveți, iar ele la rândul lor au consumat alge bogate în Omega 3.

Oamenii de știință recomandă un consum zilnic de DHA de minimum 120 mg pentru un adult și 250 mg/zi pentru gravide, atât de important este acidul cervonic pentru dezvoltarea fătului.”, a scris Mihaela Bilic.

Nu există nicio diferență între oul provenit de la găini crescute în aer liber sau în baterie

În plus, nu există diferențe între oul de la o găină crescut în aer liber sau una crescută în baterie, ambele ouă având aceeași compoziție nutrițională și valoare.

„Dacă până acum eram preocupați de modul în care au fost crescute găinile, trebuie să știm că nu există diferențe nutriționale între oul provenit de la o găină crescută în aer liber sau în baterie- calitatea vieții animalului este cea care contează în acest context. Însă pentru noi, consumatorii, ar trebui să conteze enorm cu ce a fost hrănită găina respectivă

Oul bogat în Omega 3 se dovedește a fi o variantă ieftină și eficientă prin care putem acoperi 2/3 din nevoile zilnice în DHA ale populației. Și asta fără să golim oceanele de pește și să creem probleme ecologice legate de crescătoriile intensive de somon. Poate nu toată lumea își permite să consume frecvent somon, însă buget pentru 2-3 ouă/săptămână sigur găsim- mai ales că în ou avem și proteine de cea mai înaltă calitate.

Nu ne mai rămâne decât să convingem producătorii să hrănească găinile adecvat… pentru că degeaba o găină este crescută în aer liber, dacă trăiește pe beton și nu are de unde ciuguli iarbă cu Omega 3”, a scris Mihaela Bilic pe pagina sa de Facebook.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI