De ce sunt rafturile cu legume şi fructe aşezate la intrare în magazinele Lidl, Kaufland sau Mega Image. Detaliul secret la care nu te-ai gândit
Dacă ai intrat vreodată în supermarket pentru un singur produs și ai ieșit de acolo cu un cărucior plin de alimente, ei bine nu ești singurul. Aceste timpuri de magazine au o mulțime de metode ingenioase de a-i face pe cumpărători să cheltuiască cât mai mulți bani. Dar hai să descoperim motivul pentru care rafturile cu fructe și legume sunt așezate la intrare.
De ce sunt fructele și legumele așezate la intrare în marile magazine
Atunci când intri într-un supermarket, probabil că vrei să cheltui cât mai puțini bani posibil. Retailerii vor ca tu să cheltuiești cât mai mulți bani posibil. Și așa începe „lupta”.
Fiecare raion de la Lidl, Kaufland, Mega Image, ori alte supermarketuri mari din România este aranjat cu grijă. Retailerii au numeroase strategii, astfel încât clienții să cumpere mai mult la o sesiune de shopping.
Trucurile retailerilor pentru a cumpăra mai mult
Pe măsură ce intri în magazin, simțurile îți sunt luate cu asalt. Vei descoperi adesea că produsele proaspete (fructe, legume, flori) sunt primul lucru pe care îl vezi. Culorile vibrante îți aduc o stare de bună dispoziție și, cu cât vei fi mai vesel și mai fericit, cu atât este mai probabil să cheltui mai mult.
Simțul olfactiv este, de asemenea, vizat. Pâinea proaspăt coaptă, puii prăjiți sau fructele și legumele puse la înaintare întăresc ideea de prospețime a produselor și te fac să te simți puțin cam înfometat. Mai mult de atât, mulți au tendința să creadă că primele produse văzute în magazin sunt și cele mai proaspete.
O altă strategie este aceea ca articolele mai scumpe să fie așezate pe rafturi chiar la nivelul ochilor. De asemenea, nu este întâmplător faptul că atât de multe prețuri se termină cu 99: deoarece suntem obișnuiți să citim de la stânga la dreapta, creierul nostru ignoră practic numărul 99 și rotunjește efectiv prețul cu aproape un leu în minus. În loc să percepem o pungă de chipsuri de 3,99 lei ca și cum ar costa 4 lei, este mai probabil să simțim că aceasta costă 3 lei.
Chiar și simțul auditiv poate fi atacat. Muzica cu un ritm lent tinde să te facă să te miști mai încet, ceea ce înseamnă că vei petrece mai mult timp în magazin. Așadar, aceste strategii s-au dovedit a fi un real succes, astfel că marile magazine se folosesc în continuare de ele cu succes.
Citește și: De ce au sticlele de vin 750 de ml, de fapt. Detaliul care nu ţi-a trecut vreodată prin cap