De ce se mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi, de fapt. L-ai consumat greşit până acum

De ce se mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi, de fapt. L-ai consumat greşit până acum
Sâmburii sunt plini de beneficii. L-ai consumat greşit până acum!

De ce se mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi? În sezonul acesta al căldurilor extreme, pepenele este unul din fructele consumate cel mai mult. Asta datorită faptului că, pe cât de dulce este, pe-atât de răcăros poate fi. Dar, recomandarea multora este să se mâănânce cu totul. Dacă te întrebi „de ce se mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi, de fapt?”, răspunsul ți-l dăm noi. Din păcate, l–ai consumat greşit până acum, dar nu e prea târziu să schimbi obiceiul.

Pepenele, cel mai consumat fruct pe timp de vară. De ce se mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi?

Vara, mai ales acum, când canicula este peste tot, pepenele este recomandarea multora, mai ales când vrem să ne recorim. Ba mai mult de-atât, semințele de pepene verde sunt comestibile și sănătoase.

În cele urmează âi vom spune  iată cum să le consumi de ce se mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi. Sunt extrem de hrănitoare, așa că le poți folosi în salate. Sau le puteți consuma sub formă de pulbere.

Semințele de pepene verde au fost considerate mult timp ca fiind ceva ce trebuie aruncat odată ce fructul este mâncat. Oamenii le îndepărtează cu grijă de fructul principal și apoi îl consumă.

Dar, nu mulți sunt conștienți de faptul că semințele de pepene verde pot fi și ele comestibile. Nu, nu vor duce la creșterea unei plante în interiorul burții tale. În orice caz, vă va stimula sănătatea.

Te întrebi care sunt aceste beneficii pentru sănătate și cum poți mânca pepenele cu tot cu sâmburi? Citește mai departe.

Sâmburii sunt plini de beneficii. L-ai consumat greşit până acum!

Semințele de pepene verde au un număr destul de mic de calorii și sunt bogate în mulți micronutrienți, precum cupru, potasiu, magneziu, fier, acid folic și zinc, toate acestea fiind importante pentru organism.

Se crede, de asemenea, că semințele îți cresc imunitatea. Datorită prezenței magneziului, acestea vă pot ajuta să vă gestionați hipertensiunea și tensiunea arterială. Se crede, de asemenea, că semințele vă pot face oasele mai puternice, datorită prezenței cuprului, manganului și potasiului.

Atunci când aceste minerale se reunesc, îmbunătățesc densitatea osoasă. Micronutrienții vă pot stimula și metabolismul. De asemenea, acestea sunt bogate în aminoacizi, proteine și complexul de vitamine B.

Consumul de semințe poate ajuta la îngrijirea pielii și a părului. În timp ce proteinele și fierul sunt cunoscute pentru a îmbunătăți textura și calitatea părului, antioxidanții prezenți în semințe pot ajuta pielea să rămână tânără.

De fapt, uleiul din semințe de pepene verde este considerat a fi unul dintre principalele ingrediente ale produselor cosmetice, datorită faptului că poate trata acneea și încetini îmbătrânirea timpurie.

Citește și: 20 de alimente pe care toți românii trebuie să le consume pe caniculă. Ce secret ascund acestea

Cum să le folosiți:

  • Mai întâi scoateți semințele din fructe și lăsați-le să se usuce.
  • Apoi prăjiți-le într-o tigaie și păstrați-le depozitate într-un recipient ermetic.
  • După câteva zile, când aveți chef de o gustare, aceste semințe pot fi o opțiune sănătoasă.
  • Sunt extrem de hrănitoare, așa că le poți folosi și în salate. Le puteți consuma chiar și sub formă de pudră.

Este sigur să mănânci sâmburii de pepene verde?

Probabil că vă amintiți această poveste din copilărie: „dacă mănânci semințele unui pepene verde,  va crește în interiorul burții tale!”. Bineînțeles, este un mit total care este pur și simplu amuzant.

Chiar dacă cumpărați pepene verde fără semințe, este aproape sigur că veți da peste o pată neagră crocantă sau două ori de câte ori vă veți înfrupta din acest fruct bogat în apă.

Dacă se întâmplă să mâncați câteva semințe în timp ce mâncați o bucată de pepene verde, nu este mare lucru. Semințele de pepene verde pot fi consumate în siguranță. Atunci când sunt consumate 100% crude, cu alte cuvinte, au încă învelișul negru pe ele, nu le digerați, ci trec întregi prin corp.

Așadar, ele vor ajunge în toaletă într-o zi sau două, similar cu ceea ce se întâmplă atunci când înghițiți gumă de mestecat. De aceea, dacă ai tendința de a avea un sistem digestiv sensibil, este posibil să dezvolți unele probleme de stomac, cum ar fi gaze sau balonare, dacă mănânci prea multe semințe.

Semințele pot provoca, de asemenea, constipație. Totul ține de cantitatea pe care o consumați. Există o cantitate bună de fibre insolubile în semințe, ceea ce poate face ca sistemul digestiv să încetinească dacă nu există suficientă apă și alte materiale pentru a continua să le împingă prin ele.