De ce să porţi centura în avion pe tot parcursul zborului. Detaliul pe care nu ţi-l spune nicio însoţitoare de zbor
În timpul unui zbor, purtarea centurii pe tot parcursul călătoriei este esențială din mai multe motive legate de siguranța pasagerilor. Un pilot cu 11 ani de experiență a explicat de ce este important acest lucru. Iată avertismentul acestuia.
Motivul pentru care trebuie să porți centura în avion pe tot parcursul călătoriei
Purtarea centurii de siguranță în avion este o măsură simplă și eficientă de siguranță, care poate preveni accidentările în diverse situații neprevăzute. Un pilot cu 11 ani de experiență a explicat într-un interviu de ce este foarte important ca pasagerii să poarte întotdeauna centura pe tot parcursul călătoriei.
Emma Henderson, care a lucrat ca pilot pentru Easyjet din 2009 până în 2020, a explicat de ce pasagerii trebuie să poarte centura de siguranță pe tot timpul zborului. Ea susține că acest lucru este pentru siguranța oamenilor.
Turbulențele pot apărea brusc și fără avertisment, chiar și atunci când vremea pare calmă. Acestea pot fi moderate sau severe și pot cauza mișcări bruște ale avionului. Purtarea centurii de siguranță ajută la prevenirea accidentărilor cauzate de aceste mișcări.
”Adevărul fundamental este că o aeronavă este o suprafață dură, iar oamenii sunt moi. Există turbulențe, iar atunci când aeronava se mișcă, dacă nu sunteți fixat în scaunul dumneavoastră, puteți ieși din el.
O mișcare bruscă a aeronavei în jos va face ca dumneavoastră să rămâneți în în aer până când veți ajunge din urmă aeronava. Și asta înseamnă că riscați să vă răniți dacă nu sunteți legat în scaun”, a declarat Emma Henderson pentru Business Insider.
Ce a mai spus pilotul
De asemenea, în situații de urgență, cum ar fi o decompresie rapidă a cabinei, centura de siguranță ajută la menținerea pasagerilor în pozițiile lor, prevenind astfel rănirile provocate de impactul cu alte obiecte sau persoane.
Pilotul a mai explicat că avioanele sunt echipate cu radar meteo, care arată ce se află în față.
”Dacă în față este apă, aceasta este redată pe ecran într-o anumită culoare, iar dacă în față este grindină, aceasta este redată într-o altă culoare. Unele dintre sistemele de radar meteorologic de pe aeronavele mai noi pe care le-am operat pot arăta, de asemenea, furtuni și turbulențe. Cu toate acestea, nu este posibil să vezi totul tot timpul”, a adăugat Emma.
Incidentul de la Singapore Airlines
Avionul Boeing al companiei Singapore Airlines, care efectua cursa Londra – Singapore, a fost zguduit puternic de turbulențe severe, cu o oră și 30 minute înainte de a ajunge la destinație. Un om a murit și cel puțin 30 au fost răniți, iar incidentul arată cât de important este ca pasagerii să poarte centura de siguranță pe tot parcursul călătoriei.
După ce avionul a pierdut 1.800 de metri altitudine, piloții au declarat stare de urgență și au luat decizia de a ateriza pe aeroportul din Bangkok, Thailanda. La bord erau 211 pasageri și 18 membri ai echipajului, potrivit companiei.
”Ceea ce s-a întâmplat cu zborul Londra – Singapore a fost un caz extrem. Este foarte neobișnuit să se întâmple așa ceva. Într-o astfel de călătorie, traversezi zone cu multă mișcare de aer și activitate de furtună. Iar în această perioadă a anului există multă căldură și umiditate în atmosferă”, a mai spus Emma Henderson.
Singapore Airlines este considerată una dintre cele mai sigure companii aeriene din lume. Singurul accident grav în care a mai fost implicată s-a întâmplat în anul 2000, când un avion s-a prăbușit în Taiwan și 83 dintre pasagerii aflați la bord au murit.