De ce să nu mai pui benzină sau motorină după ce furtunul pompei face ‘click’. Greșeala îți poate strica mașina
Atunci când facem plinul, furtunul pompei face „click” pentru a ne anunța că rezervorul este aproape plin. De regulă, mai putem alimenta în continuare, dar specialiștii nu recomandă acesta lucru. De ce, aflați în rândurile următoare.
Ce se întâmplă dacă pui combustibil în continuare când furtunul sare
Acțiunea de umplere a rezervorului de benzină sau motorină la diferite stații de alimentare este un proces destul de simplu și rapid de realizat. Când rezervorul este aproape plin, pompa face acel „click”. De fapt, mai încap câțiva litri de combustibil în mașină, dar nu este recomandat să continuăm alimentarea.
Potrivit specialiștilor, această acțiune este mai gravă decât am crede, motiv pentru care este indicat să nu continuați cu alimentarea odată ce linia maximă de combustibil a fost depășită.
De ce este periculos să umplem excesiv rezervorul? Aceasta este una dintre marile întrebări pe care și le pun șoferii. Ei bine, da, este într-adevăr periculos.
Dacă rezervorul însuși detectează că îl umplem peste posibilitățile sale, va deschide o supapă de siguranță și va arunca o parte din alimentare pe pământ. De asemenea, combustibilul va curge pe caroserie, ceea ce înseamnă că vopseaua va fi deteriorată.
Pe de altă parte, trebuie să ținem cont de faptul că rezervoarele trebuie să aibă un anumit volum de siguranță rezervat exclusiv gazelor generate de combustibilul însuși.
În cazul în care reducem spațiul cu mai mult combustibil, supapa de evacuare a gazelor s-ar putea deteriora, ceea ce înseamnă că există riscul ca mirosul de benzină sau motorină să ajungă în interiorul mașinii.
Ce se întâmplă dacă alimentezi cu benzină în loc de motorină
Probabil una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este să pui motorină în loc de benzină sau vice-versa. Este important să fii informat cu privire la consecințele alimentării cu un combustibil greșit pentru a ști ce să faci după.
Dacă ți-ai dat seama la timp și nu pornești motorul sau nu circul, piesele nu vor fi afectate. Mașina va funcționa ca înainte după eliminarea benzinei din rezervor și curățarea eficientă în service.
În schimb, dacă ai pornit motorul și ai circulat, daunele produse pot fi permanente. Motorina este un combustibil lubrifiant, spre deosebire de benzină, care este corozivă, iar în lipsa lubrifierii, elementele metalice ale motorului se vor deteriora prin frecare.
Totodată, combustibilul nepotrivit poate defecta pompa de injecție, pompa de înaltă presiune și poate înfunda injectoarele. În unele cazuri, este posibil să fii nevoit să înlocuiești întreg sistemul de propulsie al mașinii.