De ce să nu cumperi niciodată primele produse de pe rafturi. Trucul nebănuit folosit de supermakerturi
Când mergem la cumpărături, mulți dintre noi au tendința de a lua de pe rafturi primele produse. Însă ceea ce puțini oameni știu este faptul că în spatele aranjării minuțioase a produselor stă o întragă filosofie de marketing implementată cu scopul de vinde cât mai mult. De aceea, este important să cunoaștem care sunt produsele pe care ar trebui să le cumpărăm în funcție de aranajrea lor pe raft.
De ce să nu cumperi niciodată primele produse de pe rafturi. Trucul nebănuit folosit de supermakerturi
În marketing există o regula de merchandising care trebuie respectată cu sfințenie: FIFO – „first in, first out”, sau pe românește „primul intrat, primul ieșit”. Această regulă se referă la faptul că primele produse livrate în magazin trebuie să fie și primele vândute.
De aceea, întotdeauna în supermarketuri găsim pe rândul din față produsele cele mai vechi. Asta nu înseamnă neapărat că sunt expirate, ci că vor avea termenul de valabilitate cel mai mic. În partea din spate a raftului, în schimb, vom găsi acele produse care au un termen de valabilitate mai mare, însă acest lucru nu este valabil și pentru produse precum conservele, a căror dată de expirare este mult mai îndepărată față de produsele obișnuite.
Datele de expirare mai noi sunt plasate în spatele raftului, așa că dacă aveți nevoie de un termen de valabilitate mai lung, verificați partea din spate a raftului”, spune bucătarul Nicolette Pace, potrivit Reader’s Digest.
Însă cu toate acestea, potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea Chester din Marea Britanie, consumatorii sunt tentați să achiziționeze produsele aflate în mijlocul raftului.
Oamenii pot să nu fie conștienți de această preferință, dar poate influența alegerea într-o gamă largă de alegeri de zi cu zi, cum ar fi produsele pe care oamenii le cumpără în magazine sau prin cumpărături online, răspunsurile pe care le oferă în sondaje și, eventual, oameni pe care îi selectează pentru o serie de sarcini sau funcții”, a declarat cercetătorul Paul Rodway de la Universitatea din Chester.
Consumatorii preferă produsele aflate la mijlocul rafturilor
La studiu au participat 100 de persoane care au fost puse să evalueze 17 rânduri orizontale de imagini cu articole, cu câte cinci poze pe fiecare rând. Jumătate dintre subiecți au fost rugați să aleagă pe care dintre cele cinci imagini din fiecare rând o preferă cel mai mult. Cealaltă jumătate a grupului a ales-o pe cea pe care o preferă cel mai puțin.
Concluziile studiului au arătat că în privința imaginii preferate, participanții au ales preponderent poza din mijloc.
Cercetătorii au efectuat un al doilea studiu, doar că spre deosebire de primul, imaginile au fost aranjate vertical. Toți participanții au fost rugați să identifice doar imaginea pe care o preferă cel mai mult. Iar rezultatul a fost același: participanții au indicat imaginile situate în centru.
Testul final a constat în alegerea unei perechi preferate de șosete de pe un raft real. Si de această dată concluzia a fost aceeași: majoritatea subiecților a ales perechea de șosete din mijloc.