Dacia, în mare criză în Italia. Ce se întâmplă cu mașinile românești
Dacia nu reușește să iasă din criză pe piața auto din Italia, din cauza întârzierilor unui program tip Rabla, care a fost votat, dar nu a intrat în vigoare pe parcursul lunii iulie. Piața a avut și în a șaptea lună o scădere a vânzărilor, Dacia pierzând și mai mult decât media pieței.
Un program tip Rabla = derapajul Dacia pe piața auto din Italia
Autoritățile italiene au publicat datele oficiale privind înmatriculările de autovehicule din luna iulie, anunțând încă o lună de scădere, cu 11 procente mai puțin decât în anul precedent. În total, au fost înmatriculate 136.455 unități, cu aproape 20.000 mai puține comparativ cu luna iulie a anului 2019.
Deși câteva de mărci au început să-și revină, trecând pe creștere față de anul trecut, cel puțin jumătate din piață încă are rezultate negative. Printre acestea se numără și Dacia, care a înregistrat una dintre cele mai mari scăderi, 33%, cu 5.134 de mașini înmatriculate.
În schimb, Dacia Sandero rămâne pe locul opt printre performerii din Italia, cu 2.739 de unități vândute în luna iulie, fiind depășit doar de patru modele ale Fiat Chrysler și de trei ale mărcii VW.
Dacia, cel mai mare declin din Europa
De la începutul anului și până acum, Dacia a înregistrat cel mai mare declin din Europa, de peste 51%, cu 56.194 de autovehicule înmatriculate, în condițiile în care anul precedent depășea 100.000 de mașini în primele șapte luni. Scăderea mărcii auto este cu 10 procente peste scăderea raportată de piața italiană de autoturisme, 41%, cu un volum total de 1,23 milioane de mașini înregistrate.
În prezent, dintre marile piețe Big 5 ale industriei auto europene, pe creștere au revenit cele din Franța (4%) și Spania (1,1). I se alătură și cea din Marea Britanie (11,3%), care însă nu mai este cuprinsă în statisticile UE.